Overslaan en naar de inhoud gaan

Michelin weg uit Formule 1

Michelin trekt zich na het seizoen 2006 terug uit de Formule 1. Aanleiding is de aankondiging van de bond FIA dat er vanaf 2008 maar één…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Michelin, afgelopen jaar bandenmerk van wereldkampioen Fernando Alonso in een Renault, vindt dat daardoor de competitie verdwijnt. Als bandenmerk blijft nu alleen Bridgestone over. Volgens AdAge volgt Michelin’s beslissing op het debacle in de zomer bij de F1

related partner content for mobile comes here

Grand Prix in Indianapolis. Slechts zes auto’s deden daar mee, nadat Michelin fouten in zijn banden ontdekte en ‘zijn’ teams afraadde er

mee te rijden.

De wedstrijdleiding laat echter geen andere banden toe na de kwalificering. Een refund voor tickets van toeschouwers kostte Michelin Noord-Amerika zo’n 17 miljoen dollar.

F1-hoofdsponsors betalen ongeveer tien miljoen dollar voor een team in de competitie van 19 F1-edities.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in