
Uitreiking van de Gouden Loekie gemist? Geen probleem, want zoals elk jaar was er weer weinig aan. Door alle commotie rondom SMS'en zal de respons van het publiek dit jaar zeker lager hebben gelegen dan voirg jaar. Maar goed, hierbij waar het om draait: de Top-5. Tussen haakjes de bureaunamen.
1. Planet - "Moderne technieken" (Lowe & Draft)
2. HP - "Francois" (Publicis)
3. Centraal Beheer Achmea - "Boodschappen" (DBB)
4. Holland Casino - "Anky" (TBWA Neboko Campaign)
5. Delta Lloyd - "Krokodil" (TBWA Neboko Campaign)
Vacatures
Marketing Manager (Maternity Cover – 6 Months)
ArtipoppeSpecialist Online Marketing
FirdaAllround Communicatieadviseur (28-32 uur)
CTGBWat direct opvalt is dat de winnende reclames bijna allemaal recente producties zijn. Het "recency effect" zou dit kunnen verklaren. Hetzelfde zie je vaak bij "Eeuwige top-2000 lijsten" waarin artiesten als Britney Spears en Jamai het vaak aardig doen. De 9e plaats voor "Paarse krokodil" is dan ook niet representatief in mijn ogen. Dié had natuurlijk moeten winnen, afijn roept u zelf maar.
De complete uitslag vind u hier.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee