Overslaan en naar de inhoud gaan

Gouden Loekie 2005 uitgereikt

Uitreiking van de Gouden Loekie gemist? Geen probleem, want zoals elk jaar was er weer weinig aan. Door alle commotie rondom SMS'en zal de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Uitreiking van de Gouden Loekie gemist? Geen probleem, want zoals elk jaar was er weer weinig aan. Door alle rondom SMS'en zal de respons van het publiek dit jaar zeker lager hebben gelegen dan voirg jaar. Maar goed, hierbij waar het om draait: de Top-5. Tussen haakjes de bureaunamen.

1. Planet - "Moderne technieken" (Lowe & Draft)
2. HP - "Francois" (Publicis)
3. Centraal Beheer Achmea - "Boodschappen" (DBB)
4. Holland Casino - "Anky" (TBWA Neboko Campaign)
5. Delta Lloyd - "Krokodil" (TBWA Neboko Campaign)

Wat direct opvalt is dat de winnende reclames bijna allemaal recente producties zijn. Het "recency effect" zou dit kunnen verklaren. Hetzelfde zie je vaak bij "Eeuwige top-2000 lijsten" waarin artiesten als Britney Spears en Jamai het vaak aardig doen. De 9e plaats voor "Paarse krokodil" is dan ook niet representatief in mijn ogen. Dié had natuurlijk moeten winnen, afijn roept u zelf maar.

De complete uitslag vind u .

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in