TV-serie tijdens het reclameblok
Leuk om te zien welke fratsen tv-bedrijven en hun trouwe adverteerders uithalen om reclamepubliek te blijven bereiken. Het gaat om een serie met afleveringen die maximaal 40 seconden duren. Netwerk CBS zal ze uitzenden. Het heet The Courier en de videofilmpjes komen ook op internet en in en formaat voor mobiel.
Onder meer Wall Street Journal bericht over een serie van 1 minuut uitzendingen gedurende reclameblokken in een ultieme poging kijkers van een plaspauze, wegzappen of overslaan na digitale opname met de TiVo te weerhouden.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaDe serie gaat over een man die zijn ontvoerde vrouw gaat zoeken en bevrijden. De serie, die op 24 januari 2006 begint, is gesponsord door General Motors. Die wil zijn nieuwe Pontiac terreinkar, de Torrent, ermee promoten. Maar dit wagentje blijft buiten de serie zelf, wel krijgt General Motors direct na het filmpje een spotje.
CBS, afgesplitst van moeder Viacom in een apart bedrijf, wil bij adverteerders af van het ouderwetse imago en verzint van allerlei nieuwe dingen. Zo komt ze met meer nieuwe concepten voor mobiel en voor internet, ook inspelend op de on-demand trend.
Geheel nieuw is het idee van 'The Courier' overigens niet. In 1993 al deed concurrent NBC iets dergelijks, nog niet gesponsord, en vrij snel weer gestopt zonder vervolg.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid