Overslaan en naar de inhoud gaan

TV-serie tijdens het reclameblok

Leuk om te zien welke fratsen tv-bedrijven en hun trouwe adverteerders uithalen om reclamepubliek te blijven bereiken. Het gaat om een…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Leuk om te zien welke fratsen tv-bedrijven en hun trouwe adverteerders uithalen om reclamepubliek te blijven bereiken. Het gaat om een serie met afleveringen die maximaal 40 seconden duren. Netwerk zal ze uitzenden. Het heet en de videofilmpjes komen ook op internet en in en formaat voor mobiel.

related partner content for mobile comes here

Onder meer Wall Street Journal bericht over een serie van 1 minuut uitzendingen gedurende reclameblokken in een ultieme poging kijkers van een plaspauze, wegzappen of overslaan na digitale opname met de TiVo te weerhouden.

De serie gaat over een man die zijn ontvoerde vrouw gaat zoeken en bevrijden. De serie, die op 24 januari 2006 begint, is gesponsord door General Motors. Die wil zijn nieuwe Pontiac terreinkar, de Torrent, ermee promoten. Maar dit wagentje blijft buiten de serie zelf, wel krijgt General Motors direct na het filmpje een spotje.

CBS, afgesplitst van moeder Viacom in een apart bedrijf, wil bij adverteerders af van het ouderwetse imago en verzint van allerlei nieuwe dingen. Zo komt ze met meer nieuwe concepten voor mobiel en voor internet, ook inspelend op de on-demand trend.

Geheel nieuw is het idee van 'The Courier' overigens niet. In 1993 al deed concurrent NBC iets dergelijks, nog niet gesponsord, en vrij snel weer gestopt zonder vervolg.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in