Bol.com naar drie Duitse bedrijven
De naam bol.com blijft bestaan. Tijdens een persconferentie vanmorgen kondigde Ropers aan de groeistrategie van Bol.com ongewijzigd te zullen voortzetten. Tot de doelstellingen behoort winstgevendheid nog dit jaar en een omzetverdubbeling binnen vijf jaar, (van nu 26 miljoen euro). Om dit te realiseren zal het assortiment op korte termijn worden uitgebreid met software en games.
Bol.com werd vier jaar geleden opgericht als dochter van Bertelsmann. Vanwege een strategische heroriëntatie kondigde Bertelsmann zeven maanden geleden aan af te willen van de internetnet mediawinkel. Met de nu bekend gemaakte overnamepartner was Bol.com sinds december vorig jaar volgens Ropers 'exclusief met elkaar' in gesprek.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisDe drie investeerders, die de mediawinkel overnemen van Direct Group Bertelsmann, hebben elk een gelijk aandeel in bol.com. T-Online Venture, holtzbrinck networXs en Weltbild bezitten in Duitsland samen de internetboekwinkels Booxtra.de en Buecher.de. De nieuwe eigendomsstructuur wordt van kracht zodra de Europese mededingingsautoriteit toestemming geeft.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid