Overslaan en naar de inhoud gaan

Bol.com naar drie Duitse bedrijven

Bol.com in Nederland komt in handen van een joint venture van drie Duitse mediabedrijven: T-Online Venture Fund, Holtzbrinck networXs en…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De naam bol.com blijft bestaan. Tijdens een persconferentie vanmorgen kondigde Ropers aan de groeistrategie van Bol.com ongewijzigd te zullen voortzetten. Tot de doelstellingen behoort winstgevendheid nog dit jaar en een omzetverdubbeling binnen vijf jaar, (van nu 26 miljoen euro). Om dit te realiseren zal het assortiment op korte termijn worden uitgebreid met software en games.

related partner content for mobile comes here

Bol.com werd vier jaar geleden opgericht als dochter van Bertelsmann. Vanwege een strategische heroriëntatie kondigde Bertelsmann zeven maanden geleden aan af te willen van de internetnet mediawinkel. Met de nu bekend gemaakte overnamepartner was Bol.com sinds december vorig jaar volgens Ropers 'exclusief met elkaar' in gesprek.

De drie investeerders, die de mediawinkel overnemen van Direct Group Bertelsmann, hebben elk een gelijk aandeel in bol.com. T-Online Venture, holtzbrinck networXs en Weltbild bezitten in Duitsland samen de internetboekwinkels Booxtra.de en Buecher.de. De nieuwe eigendomsstructuur wordt van kracht zodra de Europese mededingingsautoriteit toestemming geeft.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in