Overslaan en naar de inhoud gaan

Black Sheep Coffee: brutaal en opstandig

‘Een nieuw perspectief geven aan de Engelse manier van koffie drinken’.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat was de kortste briefing bij de ontwikkeling van een nieuwe verpakking voor Black Sheep Coffee; een jong Brits bedrijf, opgericht door vier vrienden die zeggen ‘enorm veel van koffie te houden’. Het merk is nieuw in de koffie-industrie en onorthodox.

related partner content for mobile comes here

Pay off van Black Sheep Coffee luidt dan ook ‘leave the herd behind’. Nederlands designbureau Cartils tekende voor de samenwerking om ervoor te zorgen dat de branding en packaging design is afgestemd op het motto. Het nieuwe ontwerp van Black Sheep Coffee is vanaf begin april verkrijgbaar op de Engelse markt. Black Sheep Coffee onderscheidt zich door het aanbieden van een unieke koffieboon, de Robusta Revival. Het feit dat de Robusta boon vaak geassocieerd werd met lage kwaliteit koffie is veranderd met de Robusta Revival koffiebonen die Black Sheep Coffee gebruikt.

Cartils: ‘Het nieuwe ontwerp van de verpakking van Black Sheep Coffee reflecteert het karakter van het merk; het is anders, uitgesproken en komt overeen met de brutale en opstandige persoonlijkheid van het Black Sheep Coffee merk. De merkpresentatie is geïnspireerd door de naam zelf. Een zwart schaap dat eigenwijs zijn tong uitsteekt terwijl hij een zonnebril draagt, wat hem rebels en cool maakt. Het spray effect van het logo daagt de status quo uit, terwijl de eenvoud van het design ervoor zorgt dat consumenten sneller aan het merk Black Sheep Coffee zullen denken.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in