
Beerthuizen, managing partner bij TBWA/Brand Experience Company, dankt zijn eerste plaats aan het feit dat hij gezien wordt als de belangrijkste spreekbuis van het vakgebied, onder meer vanuit zijn functies van voorzitter van GVR Sectie Sponsoring en Stichting SponsorRing. Het is de derde achtereenvolgende keer dat Beerthuizen wordt uitgeroepen tot meest invloedrijke persoon. Sponsor Magazine vraagt zich dan ook af wie Beerthuizen volgend jaar van zijn troon gaat stoten.
In de topdrie staan verder de directeur van Trefpunt Henri van der Aat, die volgens Sponsor Magazine het vertrek van oprichter Van den Wall Bake bij het sponsoradviesbureau goed heeft kunnen opvangen, en de directeur van Het Concertgebouw Martijn Sanders. Sanders dankt zijn derde plaats onder andere aan zijn voorzitterschap van de Commissie Sanders dat een opzienbarend rapport over het Stedelijk Museum schreef.
Vacatures
Directeur-bestuurder
PublicSpirit in opdracht van Visit FlevolandAfdelingsmanager Bestuur en Communicatie
Gemeente HaarlemManager Corporate Communicatie
ROC van Amsterdam - FlevolandNieuw in de lijst dit jaar zijn onder andere Peter Vertregt van Heineken, Ton Rozestraten van IP, Harry Dekker van Unilever en Huub Rothengatter, de manager van Jos Verstappen. Marischka Leenaers, Leenaers & Verloop sponsoring en communicatie, is de enige vrouw in de lijst. Zij dankt haar positie vooral aan haar enorme netwerk in de culturele wereld.
Sponsor Magazine heeft de lijst samengesteld op basis van een tiental criteria zoals de positie die iemand in het veld bekleedt, de tijd dat iemand actief in het sponsorvak is, of hij door media en andere partijen gezien wordt als een spreekbuis voor het vakgebied, hoeveel sponsorgeld hij te besteden heeft, welke bedrijven hij adviseert en in hoeverre men zich inzet voor de verdere ontwikkeling van het vakgebied.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee