
Dat stelt althans Gailynn Nicks van het Britse Ipsos. Zij noemt een aantal manieren waarop aanbieders, zowel fabrikanten als retailers, op kostenefficiënte wijze relaties met hun klanten kunnen opbouwen.
Neem Pampers. Dat roept (uiteraard) in reclame dat het de beste luiers biedt voor baby’s billetjes. Maar dat is eenrichtingsverkeer, daar bouw je geen relatie mee op. Fabrikant Procter & Gamble heeft daarom het Pampers Parenting Institute opgericht, een online adviesdesk voor ouders. Met tips voor babyverzorging, artikelen over gezondheid en opvoeding, en Q&A-lijstjes met vragen waar ouders écht mee zitten. Ouders met baby’s zijn gek op betrouwbare informatie over hun kroost. Zo bouwt Pampers een band met deze doelgroep. Ook slim: laat klanten meedenken- en bouwen aan het product. Een voorbeeld met hoge aaibaarheidsfactor is de Teddy Bear Factory. Precies wat Alvin Toffler ooit voor ogen had met zijn idee over mass customization. Via internet kunnen kinderen (en moeders) hun ideale beer ontwerpen en voorzien van een naam. Een hit van jewelste. Nescafé, met zijn keten van coffeeshops, en iTunes van Apple zijn andere voorbeelden van succesvolle klantenbinders.
Vacatures
(Marketing-) en Communicatiemanager
Hanab Energy SolutionsAdviseur arbeidsmarkt RDW Toezicht en Beoordeling
RDWMarketing Manager (Maternity Cover – 6 Months)
ArtipoppeBron: Admap
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee