Overslaan en naar de inhoud gaan

Beer-op-maat goed voor klantrelatie

Klantrelaties zijn cruciaal, ook in fmcg. Veel aanbieders denken dat ze, door de massaliteit van hun klanten-bestand, in wezen niet veel…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat stelt althans Gailynn Nicks van het Britse Ipsos. Zij noemt een aantal manieren waarop aanbieders, zowel fabrikanten als retailers, op kostenefficiënte wijze relaties met hun klanten kunnen opbouwen.

related partner content for mobile comes here

Neem Pampers. Dat roept (uiteraard) in reclame dat het de beste luiers biedt voor baby’s billetjes. Maar dat is eenrichtingsverkeer, daar bouw je geen relatie mee op. Fabrikant Procter & Gamble heeft daarom het Pampers Parenting Institute opgericht, een online adviesdesk voor ouders. Met tips voor babyverzorging, artikelen over gezondheid en opvoeding, en Q&A-lijstjes met vragen waar ouders écht mee zitten. Ouders met baby’s zijn gek op betrouwbare informatie over hun kroost. Zo bouwt Pampers een band met deze doelgroep. Ook slim: laat klanten meedenken- en bouwen aan het product. Een voorbeeld met hoge aaibaarheidsfactor is de Teddy Bear Factory. Precies wat Alvin Toffler ooit voor ogen had met zijn idee over mass customization. Via internet kunnen kinderen (en moeders) hun ideale beer ontwerpen en voorzien van een naam. Een hit van jewelste. Nescafé, met zijn keten van coffeeshops, en iTunes van Apple zijn andere voorbeelden van succesvolle klantenbinders.

Bron: Admap

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in