Overslaan en naar de inhoud gaan

Energieleveranciers geven fors uit aan marketingcommunicatie

De energiebedrijven hebben in 2004 fors meer uitgeven aan reclame dan in 2003. Dat blijkt uit BBC-cijfers die deze week in de uitgave De…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Lagen de bestedingen van de drie grote energiebedrijven in 2003 nog bij elkaar, in 2004 geeft Nuon duidelijk veel meer uit aan reclame. Het budget is meer dan verdubbeld en is ook bijna twee keer zo groot als die van Essent en Eneco. Nuon heeft zich vooral gericht op televisie. Hier geeft het bedrijf meer dan 21 van de bijna 27 miljoen euro uit.

related partner content for mobile comes here

Bestedingen 2004
Plaats in de top 500 - 2004
Bestedingen 2003
Plaats in de top 500 - 2004
Verschil 2003 - 2004

Nuon
26.853.792
30
11.534.857
82
+ 132%

Essent Energie
14.427.997
80
11.244.857
84
+ 28%

Eneco
13.821.294
86
8.919.024
122
+ 55%

Totaal
55.105.087

31.700.741

+ 74%

Totale bestedingen Energie 2003 – 2004 (bron: BBC de Media en Reclame Bank)

Duidelijk is dat alle energiebedrijven het overgrote deel van het reclamebudget besteden aan televisie. Op de tweede plaats komen de bestedingen in de dagbladen en vervolgens de uitgaven aan reclame op de radio. Alleen Eneco Energie besteedt bijna 3 miljoen euro aan buitenreclame, terwijl Essent dit medium links laat liggen.

De inspanningen op internet vallen buiten deze cijfers.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in