Body Shop op de schop
![Miniatuurvoorbeeld](https://static.adformatie.nl/31eb26a1-2509-5bbf-92d6-a38e06add5b0/article/be/a6/bea6497c-0768-4b2e-bd5c-fd40ec55fcf9/opening_image/opening_image_hero/placeholder.jpg)
![Miniatuurvoorbeeld](https://static.adformatie.nl/31eb26a1-2509-5bbf-92d6-a38e06add5b0/article/be/a6/bea6497c-0768-4b2e-bd5c-fd40ec55fcf9/opening_image/opening_image_hero/placeholder.jpg)
Vóór de kerst zullen in elk geval ook de Body Shop winkels op Schiphol, in Maastricht en in Eindhoven onder handen genomen zijn. De hele operatie moet voor EMEA – je praat dan over 220 winkels – in februari 2008 afgerond zijn. Een ambitieus plan, maar ‘absoluut noodzakelijk’, aldus Christophe Mura, company markets retail director voor de EMEA regio. ‘Normaal gesproken moet je een retailconcept zo om de 5 à 7 jaar upgraden. Bij de Body Shop is dat in 20 jaar niet gebeurd. Er gebeurde niet veel nieuws meer en dat vond de consument ook.’
Toen Anita Roddick in 1976 haar eerste winkeltje opened in Brighton, was het een vernieuwend concept. Roddick’s idealisme en mediagenialiteit deden de rest. Maar tijden veranderen, concurrenten zaten niet stil en Roddick trok zich terug uit de dagelijkse business. Het interieur van de Body Shop werd de laatste tijd door de consument ervaren als een ‘green box’, het zag er toch wat volgestopt en rommelig uit, en had allang geen moderne uitstraling meer. Er was dan ook al jaren niks meer aan het interieur gedaan. Wel aan het merk; de verpakkingen werden regelmatig wat aangepast en het assortiment ook, maar dat viel niet op. Nu, zegt Mura, vragen mensen: ‘Hebben jullie nieuwe producten?’ als ze in de winkel rondkijken. Maar dat is niet zo. Alleen, het is allemaal zichtbaarder.
De donkergroene kleur wordt alleen nog gebruikt voor de pui en de achterwand, de rest van de muren heeft een veel lichtere groene tint gekregen. Geen groene doos meer. De displays zijn van glas en staan voornamelijk langs de wanden. Erachter hangen hennepdoeken met daarachter verlichting. De winkelvloer is zo leeg mogelijk.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijArbeidsmarktcommunicatie Specialist
TAUWProduct Owner Redactie denhaag.nl
Gemeente Den HaagAan de filosofie van de Body Shop is niets veranderd. Het is nog steeds luid en duidelijk tegen dierproeven, maakt zich sterk voor allerlei goede doelen en doet aan ‘eerlijke handel’.
De nieuwe pay off luidt: ‘Made with pass!on’.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid