Overslaan en naar de inhoud gaan

AEX-bedrijven beperken zich in hun duurzaamheidsverslag vaak tot terugkijken

Vertellen wat je doet, hoe je presteert en wat je plannen zijn verdienen meer aandacht.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat blijkt uit van Royal Haskoning DHV. Dit onderzoek laat zien hoe de AEX-ondernemingen hun verslaglegging over 2013 hebben ingericht.

related partner content for mobile comes here

De belangrijkste conclusies:

- Alle AEX-ondernemingen publiceren een jaarrapportage over duurzaamheid;
- Meer dan de helft heeft de financiële en duurzaamheidrapportage samengevoegd (ruim een derde ‘geïntegreerd’);
- Een kwart hanteert al de ‘nieuwe’ GRI G4 richtlijnen;
- Tweederde heeft op haar duurzaamheidverslaglegging een externe ‘assurance’ laten uitvoeren.

Duurzaamheidverslaglegging wordt steeds professioneler en blijft in beweging. Maar er zijn ook kritische geluiden. Daarom de oproep tot het nadrukkelijk naar voren brengen van twee elementen in toekomstige jaarverslagen.

Allereerst het gebalanceerd beschrijven van het veranderproces dat de onderneming doormaakt. Ten tweede het ingaan op concrete duurzaamheidverbeteringen zoals deze samen met ketenpartners worden gerealiseerd.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in