Overslaan en naar de inhoud gaan

75 procent internetters lid van netwerksite

Bijna driekwart van alle internetters heeft op minimaal een netwerksite een eigen profiel. Van de sociale netwerken is Hyves het meest…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Bijna driekwart van alle internetters heeft op minimaal een netwerksite een eigen profiel. Van de sociale netwerken is Hyves het meest populair. Ruim 73 procent van de mensen met een profiel op internet is lid van vriendennetwerk , blijkt uit onderzoek van Ernst&Young.

related partner content for mobile comes here

Op Schoolbank.nl is 62 procent van de internetters te vinden. Op MSNSpace en MySpace heeft 41 procent van de profieleigenaren een pagina.

Jammer genoeg wordt er geen melding gemaakt van de hoeveelheid Facebookers.

Van de 2000 ondervraagden waren de meeste netwerksitebezoekers tussen 15 en 54 jaar.
De populariteit van onlinecommunities zit volgens Ernst&Young vooral in het ophalen van oude contacten en het contact onderhouden met vrienden op websites waar veel mensen bij zijn aangesloten.

Andere onderzoeksresultaten:
- Het tonen en bekijken van persoonlijke profielen is voor jongeren (19 tot 24 jaar) de voornaamste aanleiding om een netwerksite te bezoeken.

- Vrouwen zitten vaker op Hyves dan mannen. Dit sluit aan bij het idee dat vrouwen meer gericht zijn op het onderhouden van contacten, terwijl mannen vaker op zoek zijn naar nieuwe contacten.

- Deelname aan een onlinecommunity heeft relatief veel effect op het mediagebruik van mensen.

- Vier op de tien leden hebben weleens actie ondernomen op aanraden van andere leden. Tevens geeft men aan meer contacten te onderhouden, maar ook dat de contacten oppervlakkiger zijn geworden. (ANP)

Nederlander vindt zichzelf creatief
En uit een ander onderzoek van (uitgevoerd door B&N PanelWizard) blijkt dat internet de creativiteit van Nederlanders stimuleert.

Bijna de helft van de Nederlanders vindt dat internet en de nieuwe digitale technieken zijn eigen creativiteit stimuleert. Vooral de mannen zijn het hier mee eens: 53 procent tegenover 38 procent van de vrouwen.

Nu is 'creatief' nogal een breed begrip, maar de topvijf nieuwe digitaal creatieve activiteiten voor Nederland is:

1. Achtergrond van mobiele telefoon instellen - 54 procent

2. Van digitale foto's een (online) fotoalbum maken en die laten afdrukken - 51 procent

3. Digitale foto's of filmpjes op Flickr, Hyves of YouTube zetten - 27 procent

4. Zelf de opdruk maken op digitale wenskaarten - 26 procent

5. Achtergrond van Hyves een kleurtje geven of aanpassen naar eigen smaak - 23 procent

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in