Overslaan en naar de inhoud gaan

4 vragen aan Denise Willigers (Joe Public)

Wat hoopt zij mee te nemen uit Cannes?
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Door welk werk werd je weggeblazen en waarom?

related partner content for mobile comes here

Van de afgelopen twee jaar dat ik ben geweest was het werk van 2014 het meest indrukwekkend. Vanuit productie-oogpunt was ik blown-away door ‘Mistakes’ voor het New Zealand Transport Agency (Clemenger BBDO Wellington).

 

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

Ze wonnen 1 van de 13 Gold Lions uitgereikt in Film. Waanzinnig goed gemaakt, de film trekt je in de situatie door de lichte beweging van de camera en vele shots op ooghoogte van de acteurs.

Dumb Ways to Die moet genoemd worden voor Melbourne Metro Rail (McCann Worldgroup). Het is al knap om een public service announcement entertaining te krijgen, laat staan viral. Supergoede 360 uitwerking. En niet geheel onbelangrijk: 20% minder ‘metro’-ongelukken.

 

Door welke spreker werd je weggeblazen en waarom?

Het eerste jaar heb ik de Academy gevolgd, super intensief, soort stoomcursus in advertising. Wat me het meest is bijgebleven is ‘Hoe verkoop je je te gekke idee?’. Er is geen klant-handleiding, maar wil je dat ze een ​​gewaagde stap zetten? Geef ze een veilig gevoel. Klanten willen óók opvallend, onconventioneel werk maken. Dus, houd hun hand vast en neem ze mee naar een nieuwe plek. Een mooie aanvulling op de Account-rol waar steeds meer behoefte aan is.

Welke zakelijke/professionele slag heb je daar geslagen?

 

Ik heb het JongeHonden bestuur leren kennen en ben na Cannes gestart als nieuw bestuurslid. Het organiseren van uitdagende pitches met een heldere briefing is essentieel om jong creatief Nederland zichtbaar te maken en het niveau van het werk hoger te krijgen. We zijn enorm trots dat het team dat afgelopen jaar de Amnesty pitch heeft gewonnen, het idee ook mag uitvoeren!

Cannes is netwerken, en daar zijn de vele feestjes top voor. Het internationale werk wat je er ziet is inspirerend maar de nieuwe mensen die je leert kennen minstens zo.

Waar gáát Cannes (niet) over?

 

Of eigenlijk, waar zou het niet over moeten gaan: money. Ik hoor verhalen van creatieven die na 20 jaar nog steeds naar Cannes gaan, maar ‘het is niet meer zoals vroeger’. Waar zouden ze het over hebben? Beter dan de gratis cocktails van Google-beach, gratis snacks bij Facebook-beach en van de zon genieten bij LBB weet ik niet en toch wordt er terugverlangd naar toen. Dat Cannes steeds commerciëler wordt voelen wij (JongeHonden) ook in de portemonnee – passen die onaangekondigd bijna worden verdubbeld. Als tegengeluid organiseren we daarom in samenwerking met RA*W en de IAA, de Budget Lions, een gratis festival(donder)dag vol inspiratiesessies. Cannes wat minder happy, jonge Cannes-gangers des te meer.

In de aanloop naar Cannes Lions plaatsen we dagelijks artikelen over dit festival en zijn bezoekers. Alle artikelen lees je terug in ons .

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in