Overslaan en naar de inhoud gaan

3 vragen aan: Roel Welling (Wefilm)

Welke Cannes-ervaringen maakten bij hem de meeste indruk?
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Welke ontmoeting maakte het meeste indruk?

De allereerste keer, twaalf jaar geleden was best wel indrukwekkend. Ik was net afgestudeerd aan de filmacademie en mocht mee met Czar, zo groen als gras. We vlogen om 7 uur ’s ochtends, en om 10 uur zaten we in de zwembroek op een zeilschip aan de champagne terwijl de dolfijnen met ons meezwommen. Daarna door naar Morea beach, samen met Jelani Isaacs cocktails testen. Oke, zo was het dus om commercialregiseur te zijn, hahaha.

Door welk werk werd je weggeblazen en waarom?

De meest bijzondere, inhoudelijke Cannes editie was voor mij het jury-schap in 2013. Ik zat toen in de filmcraft jury. Je hoopt dan tussen de usual suspects zoals ‘Epic-Split’ ook  een onbekend juweeltje te ontdekken. Maar ja, hoe ontdek je dat tussen 2500 prima commercials? Toen ik de voorbij zag komen wist ik het: Ik had het willen maken en was stikjaloers! Mijn enthousiasme binnen jury de leidde tot goud.

related partner content for mobile comes here

 



Door welke spreker werd je weggeblazen en waarom?

Een jaar later won Lemz de "Grand Prix for Good" en sprak good old Bono over het inzetten van ons talent voor een betere wereld. Hij zei dat we als reclame makers de macht hebben om een enorm publiek te bereiken en een boodschap te vertellen. Gebruik je creativiteit om iets goeds te doen. Een betere wereld creeeren met de bedrijven voor wie we werken, dát is nog eens reclame. Dat verhaal is een belangrijke inspiratie voor me geweest.

In de aanloop naar Cannes Lions plaatsen we dagelijks artikelen over dit festival en zijn bezoekers. Alle artikelen lees je terug in ons .

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in