Overslaan en naar de inhoud gaan

13 opmerkelijke quotes van Joris Merks, opgetekend op dag één van MIE 2016

Op 3 en 4 februari organiseren MOA en NIMA het Marketing & Insights Event (MIE). Joris Merks (Google) sprak er over digital advertising.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Joris Merks is Head of Digital Transformation bij Google. Volgens hem zijn over een jaar of tien alle media digitaal en wordt het merendeel van alle advertising programmatic ingekocht (via automatische systemen voor inkoop en uitserveren van reclame). Wat betekent dat volgens Merks voor &;traditioneel&; onderzoek? Een samenvatting in pakkende quotes.

related partner content for mobile comes here

1. ‘Onderzoek helpt je niet om door een digitaal transformatieproces heen te komen.’

2. ‘Mensen zouden veel sneller zijn als ze eerst gaan doen en dan pas meten in plaats van andersom.’

3. ‘Mensen denken dat als alles digitaal wordt, alles ook meetbaar wordt, maar elke vorm van data heeft een beperking. Als je een totaalbeeld wil hebben, moet je verschillende datasets over elkaar heen leggen. Ook al denken mensen dat alles realtime wordt, dat wordt het niet.’

4. ‘We meten alleen maar helemaal aan het eind van de funnel.’

5. Niemand biedt op zoektermen die eerder in de customer journey zitten, omdat het niet goed is door te meten. Terwijl het wel gaat om belangrijke stappen in de funnel.’

6. ‘Er bestaat niet zoiets al een online of een offline booker.’

7. ‘Ik koop al tien jaar spijkerbroeken bij G-star.’

8. ‘In een gemiddelde database ziet een customer journey van 1 persoon eruit als onderdelen van customer journeys van 10 tot 30 personen.’

9. ‘Als ze aan me hadden gevraagd om mijn emailadres om het bonnetje te mailen – want dat raak ik toch altijd kwijt – dan was mijn customer journey helemaal in kaart te brengen geweest. De praktijk is dat we daar niet zijn.’

10. ‘De enige manier om een database zonder gaten te hebben, is door een chip in iemands hoofd te plaatsen.’

11. ‘Traditioneel onderzoek blijft belangrijk om de why te achterhalen. Waarom kopen mensen?’

12. ‘Een toekomst waar consumenten moeten betalen voor websites, dat vind ik niet reëel.’

13. ‘Als je hart sneller gaat kloppen, dan weet je, dit is een goed idee. En dan gaan we het daarna pas meten.’

Joris Merks-Benjaminsen schreef  het boek  en won daarmee de PIM Marketingliteratuurprijs 2015

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in