Overslaan en naar de inhoud gaan

1 op 7 consumenten ervaart probleem bij online aankoop

Zo'n 40 procent van de online shoppers in Nederland niet goed weet hoe je kunt controleren of een webwinkel betrouwbaar is. Dat concludeert…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Zorgelijk, vindt , omdat circa 11,7 miljoen Nederlanders online winkelen. Ongeveer één op de zeven consumenten geven aan dat ze wel eens een probleem hebben ondervonden bij hun online aankoop.
Daarom lanceert het onder het motto ‘Webshop onbekend? Zorg dat je ‘m scant!’ een nieuwe online shopscan die consumenten helpt om met meer zekerheid online te kopen.

related partner content for mobile comes here

Uit het (pdf) dat ConsuWijzer liet doen naar het gedrag van consumenten bij hun online aankopen, blijkt dat ze veel vertrouwen hebben in de Nederlandse webwinkels. Het kopen via internet is populair en gebeurt steeds vaker. Een ruime meerderheid koopt frequent online. Eén op de vier zelfs eens per twee weken of vaker.

Door consumenten die wel eens een probleem hebben ervaren, worden leveringsproblemen het meest genoemd. Vooral bij dure aankopen en bij aankopen bij onbekende webwinkels letten consumenten extra op de betrouwbaarheid van de webwinkel. Hoe ze dat kunnen vaststellen, weten ze vaak niet. Ze letten meer op praktische zaken als bijkomende kosten, levertijd of betaalmogelijkheden dan dat ze de betrouwbaarheid van de webshop zelf checken.

De online shopscan moet consumenten helpen te beoordelen of de webshop betrouwbaar is en verlaagt hiermee de drempel om bij onbekende webshops te kopen.

Om de campagne ook op Facebook te promoten, is er de .

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in