1 op 7 consumenten ervaart probleem bij online aankoop


Zorgelijk, vindt ConsuWijzer, omdat circa 11,7 miljoen Nederlanders online winkelen. Ongeveer één op de zeven consumenten geven aan dat ze wel eens een probleem hebben ondervonden bij hun online aankoop.
Daarom lanceert het onder het motto ‘Webshop onbekend? Zorg dat je ‘m scant!’ een nieuwe online shopscan die consumenten helpt om met meer zekerheid online te kopen.
Uit het onderzoek (pdf) dat ConsuWijzer liet doen naar het gedrag van consumenten bij hun online aankopen, blijkt dat ze veel vertrouwen hebben in de Nederlandse webwinkels. Het kopen via internet is populair en gebeurt steeds vaker. Een ruime meerderheid koopt frequent online. Eén op de vier zelfs eens per twee weken of vaker.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDoor consumenten die wel eens een probleem hebben ervaren, worden leveringsproblemen het meest genoemd. Vooral bij dure aankopen en bij aankopen bij onbekende webwinkels letten consumenten extra op de betrouwbaarheid van de webwinkel. Hoe ze dat kunnen vaststellen, weten ze vaak niet. Ze letten meer op praktische zaken als bijkomende kosten, levertijd of betaalmogelijkheden dan dat ze de betrouwbaarheid van de webshop zelf checken.
De online shopscan moet consumenten helpen te beoordelen of de webshop betrouwbaar is en verlaagt hiermee de drempel om bij onbekende webshops te kopen.
Om de campagne ook op Facebook te promoten, is er de Lucky-shop-game.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid