Overslaan en naar de inhoud gaan

Boekenconsument vertrouwt op vrienden

Nederlandse boekliefhebbers vertrouwen bij de keuze voor het boek dat ze gaan lezen het meest op het oordeel van vrienden en bekenden. Dit…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Maar liefst 87 procent van de respondenten vertrouwt op vrienden en bekenden bij het kiezen van een boek. Op een tweede plek staat de boekenbijlage van een landelijk betaald dagblad met 72 procent. Als het puur gaat om het inwinnen van informatie raadpleegt 74 procent regelmatig tot zeer regelmatig de boekenbijlage van een krant. De helft van de ondervraagden raadpleegt boekenwebsites. Opmerkelijk is dat 71 procent van de respondenten zegt niet af te gaan op boekomslagen bij het maken van een keuze uit het aanbod.

related partner content for mobile comes here

Inhoudelijk wordt er bij recensies de meeste waarde gehecht aan een beschrijving van de inhoud. Wellicht schept dit het vertrouwen dat de recensent het boek ook daadwerkelijk heeft gelezen. Van de ondervraagden geeft 67 procent aan dat de betrouwbaarheid van het medium daarnaast ook belangrijk is.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in