Overslaan en naar de inhoud gaan

Yakult onder vuur

Gisteren maakte een woordvoerder van de Nederlandse Patiënten Consumenten Federatie (NPCF) bekend dat de Voedsel- en Warenautoriteit een…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Gisteren maakte een woordvoerder van de Nederlandse Patiënten Consumenten Federatie (NPCF)
bekend dat de Voedsel- en Warenautoriteit een onderzoek instelt naar de veiligheid van producten als Yakult.

related partner content for mobile comes here

De aanleiding is een een wetenschappelijk onderzoek naar de werking van probiotica. Hierbij zouden doden zijn gevallen. Volgens het Universitair Medisch Centrum Utrecht zitten in producten als Yakult ook probiotica, waardoor het niet verstandig is voor zeer ernstig zieke mensen het yoghurtdarnkje te gebruiken.

Het onderzoek was overigens niet specifiek gericht op Yakult.

De Voedsel- en Warenautoriteit wacht eerst de uitkomst van het onderzoek door de Inspectie voor de Gezondheidszorg naar de probiotica en de sterfgevallen voordat het verdere conclusies trekt.

Een woordvoerder van Yakult Nederland laat dan ook weten dat het bedrijf nog steeds instaat voor de veiligheid van het product.

Ook hebben ze via hun website een keurige reactie gepubliceerd. Desalniettemin loopt een zorgvuldig opgebouwd merk op deze manier een flinke deuk op.
Want hoe je het went of keert een merk lijdt hieronder.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in