Overslaan en naar de inhoud gaan

Petitiemarketing in de standaardmix

Het is zo dom.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dit is dom, want het is schijnnieuws en het leidt tot nog dommere redacteuren, die kennelijk niet zelf interessanter nieuws kunnen vergaderen. Het kunstje wordt bovendien zo vaak vertoont dat het publiek er nauwelijks meer van onder de de indruk zal zijn.

related partner content for mobile comes here

Maar nu is er het middel van de petitie. Steeds meer tevreden gebruikers gebruiken het. Er zijn de met een petitie voor de vroege borrel, er is , er is een petitie en een voor slecht betaalde varkensboeren tegen , en nog steeds strijdt men voor een Europees referendum.

Met een petitie kun je de gebruikers van een (merk)product op een veel sterkere manier aan het woord laten. Porschegebruikers die zich manifesteren over een verantwoorde hogere maximum snelheid, broodliefhebbers die willen dat AH weer echt brood gaat bakken, boze shoppers voor vrije winkeltijden, dierenvrienden die een einde willen aan de huidige, ellendig levende industriekip, automobilisten die willen dat autodrop verboden wordt. Merken kunnen hier een even positieve als actieve rol in spelen. Palm-drinkers die zich inzetten voor behoud van het trekpaard, een vulpenmerk dat zich inzet voor nog meer petities. De mogelijkheden zijn eindeloos en nog lang niet allemaal verkend. Het wordt zonder twijfel een categorie bij de ADCN.

Petities hoeven zich niet per se op de overheid te richten, maar kunnen ook een directe interactie tussen consumenten en bedrijven vormen. Het is verder een ultieme vorm van MVO, een merk die een petitie steunt of zelfs initieert, toont zich maatschappelijk betrokken op een voor zijn product relevante manier. Free publicity is voorlopig ook nog wel gegarandeerd. Een standaardvraag bij elk marketingplan hoort dus te zijn: kunnen we onze doelstelling vertalen in een "zaak"?

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in