Overslaan en naar de inhoud gaan

Joris van Heukelom in het FD: 'Invloed van oude media kalft af'

Vandaag in het FD: de nieuwe directeur van Ilse Media, de internetdivisie van Sanoma Uitgevers: de Belg Joris van Heukelom (38).
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Vandaag in het : van Ilse Media, de internetdivisie van Sanoma Uitgevers: de Belg Joris van Heukelom (38).

related partner content for mobile comes here

Van Heukelom heeft acht jaar bij televisiekanaal MTV Networks Benelux gezeten, later een seizoen als programmadirecteur bij jongerenomroep BNN en recentelijk nog als directeur bij de gratis krant Dag, een uitgave van het PCM-concern.

Nu stapt hij over naar Ilse Media.

FD vraagt of hij een zinkend schip verlaat...

'Zo zou ik het ook weer niet willen noemen. Kranten blijven. Ja, natuurlijk lees ik ze zelf ook nog. Ik vind het heerlijk om 's ochtends de inkt te ruiken. Kranten zijn goed voor sociale cohesie en ontspanning, met name in het weekend.

'Maar de groeicijfers van advertentiebestedingen op internet zijn objectief, net zoals de dalende oplagecijfers bij kranten. Het is een tendens die in de VS en het Verenigd Koninkrijk nog sterker is, en dat zullen wij ook steeds meer zien. Het valt niet tegen te houden.

'De invloed van de oude media zal blijven afkalven en redacties zullen echt beter moeten gaan onderzoeken hoe ze de vertaalslag naar internet kunnen maken. De scheiding tussen de verschillende distributiekanalen wordt alleen nog maar dunner en uitgevers moeten daarmee leren omgaan.'

Op de vraag wat hij , zegt hij:

'De gedachte was een medium dat beter nadenkt over het gedrag van zijn lezers en gebruikers, en ze bereikt via mobiel, internet en print. Helaas ligt het zwaartepunt bij Dag nog steeds bij de krant. Ik vind dat ze wat dat betreft nog veel moeten leren.

'Redacties moeten "live" leren denken, verder kijken dan alleen dat ene product en die ene deadline. Ze zijn alleen maar bezig met dat ene moment waarop hun krant iedere dag sluit. Terwijl je juist moet zorgen dat je er altijd bent. PCM had dat idee best wat meer mogen omarmen.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in