Overslaan en naar de inhoud gaan

VNU zet informatie in tegen recessie

Het aangekochte onderzoeksbureau ACNielsen bleek in 2001 ‘zeer recessiebestendig’. Dit concludeerde bestuursvoorzitter R. van den Bergh…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Door de overname van onderzoeksbureau ACNielsen steeg de operationele

related partner content for mobile comes here

winst van de Marketing- en Media-informatiegroep met zesennegentig procent. Met de handel in de vergaring (bijvoorbeeld met consumentenpanels) en interpretatie van informatie kan VNU zich – beter dan met de oude

activiteiten - wapenen tegen economische tegenwind. ‘Het gaat om informatie waar we zelf eigenaar van zijn en waar onze klanten niet buiten kunnen’, stelde Van den Bergh. Op het gebied van media- en marketinginformatie ziet de topman ‘nog ruimschoots mogelijkheden tot verbetering’ van de resultaten. Aandeelhouders hebben vorig jaar flink moeten bloeden voor de aankoop van ACNielsen. De nettowinst per aandeel na goodwill en voor buitengewoon resultaat kelderde van 0,96 euro in 2000 naar 4 eurocent in 2001. Dit jaar was ook het jaar waarin VNU een grote strategische wijziging

afsloot. Met de verkoop van de tijdschriftengroep met daarin onder meer Libelle en Nieuwe Revu aan het Finse mediaconcern Sanoma en de educatieve uitgaven aan investeringsmaatschappij 3i, heeft VNU ‘op bevredigende

wijze afscheid genomen’ van conjunctuurgevoelige activiteiten, aldus Van

den Bergh. (Bron: ANP)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in