VNU zet informatie in tegen recessie
Door de overname van onderzoeksbureau ACNielsen steeg de operationele
winst van de Marketing- en Media-informatiegroep met zesennegentig procent. Met de handel in de vergaring (bijvoorbeeld met consumentenpanels) en interpretatie van informatie kan VNU zich – beter dan met de oude
Vacatures
Concern communicatieadviseur
Gemeente AltenaAllround Marketeer
CovetrusCampagneleider fondsenwerving
Natuur & Milieuactiviteiten - wapenen tegen economische tegenwind. ‘Het gaat om informatie waar we zelf eigenaar van zijn en waar onze klanten niet buiten kunnen’, stelde Van den Bergh. Op het gebied van media- en marketinginformatie ziet de topman ‘nog ruimschoots mogelijkheden tot verbetering’ van de resultaten. Aandeelhouders hebben vorig jaar flink moeten bloeden voor de aankoop van ACNielsen. De nettowinst per aandeel na goodwill en voor buitengewoon resultaat kelderde van 0,96 euro in 2000 naar 4 eurocent in 2001. Dit jaar was ook het jaar waarin VNU een grote strategische wijziging
afsloot. Met de verkoop van de tijdschriftengroep met daarin onder meer Libelle en Nieuwe Revu aan het Finse mediaconcern Sanoma en de educatieve uitgaven aan investeringsmaatschappij 3i, heeft VNU ‘op bevredigende
wijze afscheid genomen’ van conjunctuurgevoelige activiteiten, aldus Van
den Bergh. (Bron: ANP)
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid