Overslaan en naar de inhoud gaan

Virtueel shoppen wordt steeds populairder

In 2000 kocht de Nederlandse consument via internet voor 225 miljoen euro. In 2001 is dit opgelopen tot 319 miljoen euro. Dit blijkt uit…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De groei in de aankopen wordt vooral gedragen door de ervaren online-kopers. De Nederlandse internetconsument shopt bij voorkeur bij Nederlandse e-retailers: hier besteedt hij ruim 85 procent van zijn internetaankopen. De ontwikkeling dat traditionele Nederlandse (postorder-) bedrijven steeds vaker op internet te vinden zijn, speelt een belangrijke rol in dit proces. Deze bedrijven verbreden bovendien hun online-assortiment. De segmenten huis & tuin en mode vallen op door een sterke groei. De consumentenelektronica blijft echter koploper. Traditionele sterke productgroepen als boeken en muziek vertonen een afname van de groei. De online-postorderbedrijven behoren tot de sterkste groeiers. Dit heeft zijn weerslag op de koperspopulatie. Het aandeel vrouwen is toegenomen tot 40 procent, terwijl ook de gemiddelde leeftijd stijgt: bij een afname van het aandeel 20-29 jarigen, is het percentage 40-plussers in 2001 gestegen van 37 naar 40 procent. Voor wat betreft het opleidingsniveau is er een verschuiving van hoger naar middelbaar opgeleiden.

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in