Huib Bouma en Alfred Levi beginnen Barter & Sponsor Company


‘Sponsoring is nu nog te veel het speeltje van de ceo’, zegt Bouma. ‘Terwijl er zo veel geld in om gaat. Sponsoring schreeuwt om een meer professionele aanpak.’
Bouma was 12 jaar werkzaam bij P&G, waarvan de laatste vijf jaar in China. Hij was onder meer mediamanager van P&G in Nederland en director marketing services in China. Een jaar geleden vertrok Bouma bij P&G en startte in China zijn eigen onderneming die adverteerders helpt eigen tv-programma’s te ontwikkelen. Die activiteit wordt ingebracht in de Barter & Sponsor Company. Bouma: ‘China kent een schrikbarend gebrek aan talent, maar wel heel veel mogelijkheden. Ook daar zijn steeds meer adverteerders op zoek naar een creatievere wijze van communicatie. Wij leveren daarvoor de tools in de vorm van programma’s.’Zo heeft het duo de rechten van Weekend Millionaires voor China verworven. Bouma: ‘Dat programma heeft zich bewezen en is interessant voor bijvoorbeeld een verzekeringsmaatschappij en een telecombedrijf om te participeren. Zo kunnen ze op een veel effectievere wijze hun doelgroep bereiken.’
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDe Barter & Sponsor Company start in Nederland en China, maar wil over de hele wereld adverteerders op dit gebied bedienen, zegt Bouma. Levi handhaaft overigens daarnaast zijn adviespraktijk, waarin hij adverteerders leert effectiever met hun mediabestedingen om te gaan.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid