Overslaan en naar de inhoud gaan

Huib Bouma en Alfred Levi beginnen Barter & Sponsor Company

Alfred Levi (39) is samen met zijn voormalige collega van Procter & Gamble, Huib Bouma (39), de Barter & Sponsor Company begonnen. De…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

‘Sponsoring is nu nog te veel het speeltje van de ceo’, zegt Bouma. ‘Terwijl er zo veel geld in om gaat. Sponsoring schreeuwt om een meer professionele aanpak.’

related partner content for mobile comes here

Bouma was 12 jaar werkzaam bij P&G, waarvan de laatste vijf jaar in China. Hij was onder meer mediamanager van P&G in Nederland en director marketing services in China. Een jaar geleden vertrok Bouma bij P&G en startte in China zijn eigen onderneming die adverteerders helpt eigen tv-programma’s te ontwikkelen. Die activiteit wordt ingebracht in de Barter & Sponsor Company. Bouma: ‘China kent een schrikbarend gebrek aan talent, maar wel heel veel mogelijkheden. Ook daar zijn steeds meer adverteerders op zoek naar een creatievere wijze van communicatie. Wij leveren daarvoor de tools in de vorm van programma’s.’Zo heeft het duo de rechten van Weekend Millionaires voor China verworven. Bouma: ‘Dat programma heeft zich bewezen en is interessant voor bijvoorbeeld een verzekeringsmaatschappij en een telecombedrijf om te participeren. Zo kunnen ze op een veel effectievere wijze hun doelgroep bereiken.’

De Barter & Sponsor Company start in Nederland en China, maar wil over de hele wereld adverteerders op dit gebied bedienen, zegt Bouma. Levi handhaaft overigens daarnaast zijn adviespraktijk, waarin hij adverteerders leert effectiever met hun mediabestedingen om te gaan.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in