Overslaan en naar de inhoud gaan

Feeling good

'Wellness' is de nieuwe poging om samen te vatten waar het consumenten vaak om te doen is. Het gaat niet in onze samenleving niet meer…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Wellness is dat beetje meer aan levenskwaliteit dat een product of dienst in de ogen van de consument kan realiseren. Het is cruciaal dat de consument het gevoel heeft dat dat zo is op basis van zijn eigen waardering, ervaring, wensen en denken. Met andere woorden, je kunt wellness niet direct communiceren. De consument heeft hier een actieve rol en houdt die ook. Wel-voelen is de tegenhanger voor andere gevoelens die ontwikkelingen in de omgeving bij mensen oproepen, zoals onzekerheid en stress door globalisering van markten, toenemende eisen op het werk, te veel informatie en prestatiedruk zelfs in de vrije tijd. Wellness is de actieve tegenhanger, geen vlucht uit de realiteit maar de bewuste en bevredigende reactie op deze ontwikkelingen: ik beslis zelf, ik weet wat goed is voor mij, ik doe het. Om aan wellness te kunnen appelleren is het emotionele profiel van een product of dienst belangrijk. Toch moeten alle andere aspecten consequent en geloofwaardig dezelfde kant opwijzen. Het gaat hier immers om het bereiken van meer - bovenop al het andere wat een consument van belang kan vinden.

related partner content for mobile comes here

< SIZE=1>Bron: marketing journal<#/FONT>

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in