Feeling good
Wellness is dat beetje meer aan levenskwaliteit dat een product of dienst in de ogen van de consument kan realiseren. Het is cruciaal dat de consument het gevoel heeft dat dat zo is op basis van zijn eigen waardering, ervaring, wensen en denken. Met andere woorden, je kunt wellness niet direct communiceren. De consument heeft hier een actieve rol en houdt die ook. Wel-voelen is de tegenhanger voor andere gevoelens die ontwikkelingen in de omgeving bij mensen oproepen, zoals onzekerheid en stress door globalisering van markten, toenemende eisen op het werk, te veel informatie en prestatiedruk zelfs in de vrije tijd. Wellness is de actieve tegenhanger, geen vlucht uit de realiteit maar de bewuste en bevredigende reactie op deze ontwikkelingen: ik beslis zelf, ik weet wat goed is voor mij, ik doe het. Om aan wellness te kunnen appelleren is het emotionele profiel van een product of dienst belangrijk. Toch moeten alle andere aspecten consequent en geloofwaardig dezelfde kant opwijzen. Het gaat hier immers om het bereiken van meer - bovenop al het andere wat een consument van belang kan vinden.
<#FONT SIZE=1>Bron: marketing journal<#/FONT>
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid