Sponsoromzet Ajax omhoog


De sponsoring door bedrijven is toegenomen met 0,4 miljoen euro door het nieuwe partnercontract met KPN/Planet Internet en het nieuwe sponsorcontract met Oad Reizen. De toename in de sponsorbedragen uit de partnercontracten met ABN AMRO , Adidas en Canal+ bedraagt 0,3 miljoen euro. Daarnaast is de sponsorovereenkomst met PricewaterhouseCoopers per 1 juli 2001 beëindigd en heeft Ajax vanaf 1 februari 2002 een nieuwe sponsor in BDO Accountants en Adviseurs gevonden. In totaal heeft Ajax over de eerste zes maanden van het boekjaar 2001/2002 een verlies na belastingen geleden van 4,7 miljoen euro. Dit is een daling van 5 miljoen euro ten opzichte van het eerste halfjaar van het vorig boekjaar.
Televisie-inkomsten zijn gestegen met 1,3 miljoen euro. Voor de nationale competities hebben verbeterde contractafspraken geleid tot meer inkomsten. Ajax ontvangt naast een vast en een prestatiedeel nu ook een vergoeding op basis van reputatie. Daarnaast heeft de kwalificatie wedstrijd Champions League tevens voor een verbetering gezorgd. Onder televisie zijn ook opbrengsten uit het internetproject geboekt. De omzet uit merchandising is gedaald met 0,5 miljoen euro. Een daling in het aantal verkochte business-seats heeft een vermindering van de omzet met 0,1 miljoen euro tot gevolg gehad. (Bron: Sponsor-online)
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid