Overslaan en naar de inhoud gaan

Verloop personeel pr-branche groot (GB)

Drie kwart van de directies van Britse pr-bureau’s en pr-afdelingen spreekt de verwachting uit dat nieuwe medewerkers niet langer dan…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Slechts elf procent van de ondervraagden gaf aan te verwachten dat nieuw personeel langer dan vijf jaar zou blijven. De resultaten van het rapport bevestigen een terugloop in arbeidskracht binnen de pr-branche in het afgelopen jaar. Zesenzestig procent van de respondenten zei niet in staat te zijn iedere werknemer die de afgelopen twaalf maanden ontslag nam te vervangen. Een woordvoerder van PMA Training voegt hier aan toe dat het afgelopen jaar binnen de pr-branche niet alle vacatures zijn ingevuld uit angst voor een naderende recessie, maar dat de vooruitzichten voor het komende jaar beter zijn. Zo voorspelde slechts vier procent van de respondenten dat het aantal medewerkers dit jaar minder wordt, tegen zesenvijftig procent die meende dat er juist een groei komt in het aantal werknemers. Voor het vertrek van medewerkers gaf zesendertig procent van de ondervraagden loopbaanontwikkeling op als reden. Eenendertig procent zag in de verleiding te werken voor een groter bedrijf de oorzaak van het vertrek, terwijl volgens zevenentwintig procent werk zoeken binnen een andere branche de achtergrond is. Tenslotte gaf zesentwintig procent aan dat medewerkers vertrokken op financiële gronden. (Bron: PR Week)

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in