Overslaan en naar de inhoud gaan

Commerciële site wordt kort bezocht

Hoelang blijven bezoekers gemiddeld rondhangen op een website? Het Amerikaanse Nielsen NetRatings onderzocht dit voor sites die zich op…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Volgens het scoren commerciële sites laag in de testen. Bezoekers surfen snel naar de productpagina, vergelijken de prijzen en zoeken dan door op de site van de concurrent. Informatieve sites en kranten- en tijdschriftpagina’s scoren daarentegen goed in het onderzoek van Nielsen NetRatings. Bezoekers blijven hier gemiddeld een kwartier plakken. Commerciële sites die naast aanbiedingen ook nog relevant nieuws brachten, worden dan ook langer bezocht dan bedrijven die alleen producten aanprijzen. Het hoogst scoren de websites van banken en andere leveranciers van financiële producten. Consumenten verblijven hier gemiddeld 21 minuten. Of dit alleen maar gunstig is, kan betwijfeld worden. Bij dergelijke sites duurt het soms erg lang voordat de juiste informatie gevonden is. (Bron: Tijdschrift voor Multimedia)

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in