Overslaan en naar de inhoud gaan

Unilever gaat veel meer aan sponsoring doen

Unilever is van plan een veel groter deel van het jaarlijkse communicatiebudget te steken in sponsoring. Daarom wordt wereldwijd een…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Volgens vice-president Brand Communication Michael Brockbank staan de 5.000 marketingmedewerkers en de bureaus van Unilever ´enigszins wantrouwend tegenover sponsoring`. Dat zei hij op de IEG-conferentie over sponsoring in Chicago. ´Het is onze ervaring dat de sponsoringbranche zich altijd te veel heeft gericht op het verkrijgen van de hoogst mogelijke prijs voor rechten, waardoor een goed begrip van het merk en de langetermijnstrategie van het merk te weinig aandacht heeft gekregen.We maken ons ook zorgen over de moeite die het kost om werkeli8jk onafhankelijk advies te krijgen en onze marketeers worden geconfronteerd met een gebrek aan helderheid.` Unilever bevindt zich volgens hem op een keerpunt. Merkenteams moeten sponsoring gaan beschouwen als primair strategisch instrument in plaats van secundair of tactisch hulpmiddel. Daarom worden sponsoringprogramma´s voortaan op dezelfde manier geëvalueerd en uitgevoerd als reclamecampagnes. Hoeveel Unilever gaat stoppen in sponsoring, zei Brockbank niet. Unilevers bestedingen zijn jaarlijks ruim 4 miljard euro.

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in