Unilever gaat veel meer aan sponsoring doen


Volgens vice-president Brand Communication Michael Brockbank staan de 5.000 marketingmedewerkers en de bureaus van Unilever ´enigszins wantrouwend tegenover sponsoring`. Dat zei hij op de IEG-conferentie over sponsoring in Chicago. ´Het is onze ervaring dat de sponsoringbranche zich altijd te veel heeft gericht op het verkrijgen van de hoogst mogelijke prijs voor rechten, waardoor een goed begrip van het merk en de langetermijnstrategie van het merk te weinig aandacht heeft gekregen.We maken ons ook zorgen over de moeite die het kost om werkeli8jk onafhankelijk advies te krijgen en onze marketeers worden geconfronteerd met een gebrek aan helderheid.` Unilever bevindt zich volgens hem op een keerpunt. Merkenteams moeten sponsoring gaan beschouwen als primair strategisch instrument in plaats van secundair of tactisch hulpmiddel. Daarom worden sponsoringprogramma´s voortaan op dezelfde manier geëvalueerd en uitgevoerd als reclamecampagnes. Hoeveel Unilever gaat stoppen in sponsoring, zei Brockbank niet. Unilevers bestedingen zijn jaarlijks ruim 4 miljard euro.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid