Fastmovers moeten band met consument versterken


Succesvolle merken zijn merken die een band hebben met de consument, zei ooit David Ogilvy. Van oudsher gebruiken de meeste fmcg-merken massamediale advertising om een emotionele band te scheppen. Maar het wordt steeds moeilijker om die consument langs die weg zover te krijgen. De consument van nu is heel goed in staat is door de vaak loze beloftes van veel merken heen te prikken en wordt niet meer zo makkelijk verliefd op een merk.
Toch zijn er nog wel degelijk wegen om de loyaliteit van de consument te verwerven. Maar dan moet het merk wel echt toegevoegde waarde bieden. Zo heeft Lever Fabergé in verschillende landen het Pond´s Institute opgezet, een 'centre of excellence' voor persoonlijke verzorging. Wie zich aanmeldt, kan rekenen op aanbiedingen, en kan ook via e-mail persoonlijk advies krijgen op het gebied van verzorging. En dat blijkt bij veel klanten in de smaak te vallen. Een ander voorbeeld is het afkickprogramma voor rokers van GlaxoSmithKline. Naast de producten biedt het bedrijf ook begeleiding aan en ook dat valt in de smaak. Met dit soort extra´s kunnen merkfabrikanten niet alleen de consument steviger aan zich binden, maar ook nog eens de retailer omzeilen.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSBron: admap
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid