Overslaan en naar de inhoud gaan

Fastmovers moeten band met consument versterken

Fmcg-merken die de band met de consument willen versterken, doen er goed aan om naar nieuwe wegen te zoeken. Want de kritische, cynische…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Succesvolle merken zijn merken die een band hebben met de consument, zei ooit David Ogilvy. Van oudsher gebruiken de meeste fmcg-merken massamediale advertising om een emotionele band te scheppen. Maar het wordt steeds moeilijker om die consument langs die weg zover te krijgen. De consument van nu is heel goed in staat is door de vaak loze beloftes van veel merken heen te prikken en wordt niet meer zo makkelijk verliefd op een merk.

related partner content for mobile comes here

Toch zijn er nog wel degelijk wegen om de loyaliteit van de consument te verwerven. Maar dan moet het merk wel echt toegevoegde waarde bieden. Zo heeft Lever Fabergé in verschillende landen het Pond´s Institute opgezet, een 'centre of excellence' voor persoonlijke verzorging. Wie zich aanmeldt, kan rekenen op aanbiedingen, en kan ook via e-mail persoonlijk advies krijgen op het gebied van verzorging. En dat blijkt bij veel klanten in de smaak te vallen. Een ander voorbeeld is het afkickprogramma voor rokers van GlaxoSmithKline. Naast de producten biedt het bedrijf ook begeleiding aan en ook dat valt in de smaak. Met dit soort extra´s kunnen merkfabrikanten niet alleen de consument steviger aan zich binden, maar ook nog eens de retailer omzeilen.

Bron: admap

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in