Overslaan en naar de inhoud gaan

Zoekmachines leveren lang niet altijd resultaat

Zoekmachines presteren lang niet allemaal naar tevredenheid. De Google-gebruikers geven het vaakst aan dat ze bijna altijd kunnen vinden…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Andere machines hebben een score die daartussen in ligt: Startpagina.nl (40 pct), Altavista (23 pct) en Ilse (22 pct). Dat blijkt uit de National Search Engine Monitor, een gezamenlijk onderzoek van Checkit en internetonderzoekbureau R&M Interactive. Voor dat onderzoek werden 1.604 internetgebruikers ondervraagd over hun zoekgedrag.

related partner content for mobile comes here

De manier waarop internetters de zoekmachines gebruiken verschilt overigens. De helft van de zoekers gebruikt doorgaans één zoekwoord, terwijl 30 pct meer woorden invoert bij een zoekopdracht. Een minderheid (12 pct) maakt gebruik van de en/of-functie om die zoekopdracht te specificeren. Een nog kleiner deel (8 pct) zoekt zijn weg op het web via de webgids die de zoekmachines zelf hebben opgesteld. Opvallend is dat lager opgeleiden vaker zoeken met één zoekterm dan hoger opgeleiden (62 pct tegenover 33 pct met een hogere opleiding). Hoger opgeleiden maken zes maal zo vaak gebruik van de en/of-functie.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in