Overslaan en naar de inhoud gaan

Verantwoording Marketeer of the Year en Top100

Zo verloopt de procedure.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Tijdschrift voor Marketing, NIMA en Platform Innovatie in Marketing (PIM) roepen jaarlijks hun achterban op om kandidaten voor de prijs Marketeer of the Year te nomineren. Daarnaast leveren de juryleden ieder een eigen top vijf met namen aan. Voor deze editie kwamen bijna 50 namen binnen. De jury brengt vervolgens de lijst terug tot vijf. Deze genomineerden moeten een set vragen van de jury uitgebreid beantwoorden, waarna de jury tot een persoonlijke top drie komt. De genomineerde met de meeste stemmen wint.

related partner content for mobile comes here

De jury kijkt bij de beoordeling naar vier criteria:
- de marketeer zet op vernieuwende en succesvolle wijze oude én nieuwe marketinginstrumenten in
- heeft succes in de markt met deze innovatieve aanpak
- is een marketeer waar we wat van kunnen leren
- is een goede ambassadeur voor het marketingvak

De jury bestaat uit de winnaars van voorgaande edities: Henk Jan Beltkamp (Tony’s Chocolonely), Erik van Engelen (Eneco), Roel Welsing (Algemeen Directeur Apenheul), Oscar Diele (Flinders), Imme Rog (Goede Doelen Loterijen), Suzanne Ekel (New Cheese), René Repko (Action), Herwin van de Berg (Business.nl), Robert de Groot, Jan Willem Sieburgh en vertegenwoordigers van de organisatoren van de Dutch Marketing Awards: Hans Molenaar (PIM, Beeckestijn Business School), Luuk Ros (NIMA), Joris van Zoelen (MEC) en juryvoorzitter Elsbeth Eilander (Tijdschrift voor Marketing).

Een groot deel van de inzendingen voor de Marketeer of the Year heeft een plekje gekregen in de Top 100. De lijst is aangevuld met marketeers die het afgelopen jaar opvielen bij de redactie van Tijdschrift voor Marketing en worden beoordeeld op de volgende zaken: welke successen hebben ze behaald, welke innovaties doorgevoerd? Wat kunnen anderen van deze marketeer of ondernemer leren? Zijn ze een voorbeeld voor hun vakbroeders en –zusters? Daarnaast hebben we een groot aantal marketingexperts gevraagd naar welke marketeers zich volgens hen positief onderscheiden. Alles bij elkaar heeft geresulteerd in deze lijst.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in