Overslaan en naar de inhoud gaan

Tv-bestedingen blijven stijgen

De netto bestedingen voor televisiereclame zijn in het tweede kwartaal met 4,3% gestegen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In het tweede kwartaal van 2011 werd 253 miljoen netto uitgegeven aan reclamezendtijd, een all-time high voor een tweede kwartaal, zegt Spot. Het betekent een stijging van 4,3 procent ten opzichte van het jaar ervoor. Het is het zesde kwartaal op rij dat de televisiebestedingen stijgen. Het gaat om de omzet van spot advertising. Non-spot advertising is hier nog niet in meegenomen. Aangezien het eerste kwartaal al een groei van 15 procent liet zien, is de omzet van het eerste halfjaar 8,6 procent hoger dan in 2010. Spot noemt de groei van 4,3 procent opmerkelijk, omdat het tweede kwartaal van 2010 – mede door het WK voetbal in Zuid-Afrika – al met 15 procent groeide.

related partner content for mobile comes here

Het aantal tv-adverteerders lag in de eerste helft van dit jaar 30% hoger dan in de eerste helft van 2010. De omzetgroei kwam voor een deel voor rekening van deze nieuwe adverteerders. Maar ook de middelgrote en kleinere adverteerders lieten een bovengemiddelde groei zien. De sterkst groeiende branches in 2011 zijn voeding, retail en automotive.

Michel van der Voort, directeur Spot, zegt dat bedrijven moeten adverteren om te herstellen van de recessie. Van der Voort: ‘Men kiest voor tv. De cijfers tonen het aan.’

Meer uitgebreide berichtgeving over mediabestedingen in Adformatie van deze week.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in