Tv-bestedingen blijven stijgen


In het tweede kwartaal van 2011 werd 253 miljoen netto uitgegeven aan reclamezendtijd, een all-time high voor een tweede kwartaal, zegt Spot. Het betekent een stijging van 4,3 procent ten opzichte van het jaar ervoor. Het is het zesde kwartaal op rij dat de televisiebestedingen stijgen. Het gaat om de omzet van spot advertising. Non-spot advertising is hier nog niet in meegenomen. Aangezien het eerste kwartaal al een groei van 15 procent liet zien, is de omzet van het eerste halfjaar 8,6 procent hoger dan in 2010. Spot noemt de groei van 4,3 procent opmerkelijk, omdat het tweede kwartaal van 2010 – mede door het WK voetbal in Zuid-Afrika – al met 15 procent groeide.
Het aantal tv-adverteerders lag in de eerste helft van dit jaar 30% hoger dan in de eerste helft van 2010. De omzetgroei kwam voor een deel voor rekening van deze nieuwe adverteerders. Maar ook de middelgrote en kleinere adverteerders lieten een bovengemiddelde groei zien. De sterkst groeiende branches in 2011 zijn voeding, retail en automotive.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSMichel van der Voort, directeur Spot, zegt dat bedrijven moeten adverteren om te herstellen van de recessie. Van der Voort: ‘Men kiest voor tv. De cijfers tonen het aan.’
Meer uitgebreide berichtgeving over mediabestedingen in Adformatie van deze week.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid