Overslaan en naar de inhoud gaan

Consument kijkt naar merk bij reiskeuze

De consument laat zich leiden door zijn merkbeleving bij de keuze voor een touroperator. Zo zegt Zoover, dat het klikgedrag van consumenten…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De consument laat zich leiden door zijn merkbeleving bij de keuze voor een touroperator. Zo zegt, dat het klikgedrag van consumenten op de eigen website onderzocht.

related partner content for mobile comes here

Voor touroperators is er werk aan de winkel, aldus de vakantiebeoordelingssite. Zij moeten ervoor zorgen dat de consument hun merk voor een specifieke bestemming tussen de oren krijgt.

De consument let volgens Zoover op een drietal aspecten. Sterke merken, de prijsvechters en de specialisten op een bestemming worden door de consument eerder gekozen. Reisorganisaties met een algemene propositie krijgen het steeds zwaarder.

Volgens Jitske Roos, commercieel manager bij Zoover, valt er voor die laatste groep zeker winst te behalen: ´Zoals de inzet van additionele marketing gericht op een specifieke bestemming of land.’
Er blijkt soms een behoorlijk gat te zitten tussen de perceptie van de touroperator en die van de consument. Roos: ‘ Je kunt jezelf wel zien als specialist, maar als de consument het anders ervaart, dien je te investeren in branding campagnes op landniveau.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in