Consument kijkt naar merk bij reiskeuze


De consument laat zich leiden door zijn merkbeleving bij de keuze voor een touroperator. Zo zegt Zoover, dat het klikgedrag van consumenten op de eigen website onderzocht.
Voor touroperators is er werk aan de winkel, aldus de vakantiebeoordelingssite. Zij moeten ervoor zorgen dat de consument hun merk voor een specifieke bestemming tussen de oren krijgt.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDe consument let volgens Zoover op een drietal aspecten. Sterke merken, de prijsvechters en de specialisten op een bestemming worden door de consument eerder gekozen. Reisorganisaties met een algemene propositie krijgen het steeds zwaarder.
Volgens Jitske Roos, commercieel manager bij Zoover, valt er voor die laatste groep zeker winst te behalen: ´Zoals de inzet van additionele marketing gericht op een specifieke bestemming of land.’
Er blijkt soms een behoorlijk gat te zitten tussen de perceptie van de touroperator en die van de consument. Roos: ‘ Je kunt jezelf wel zien als specialist, maar als de consument het anders ervaart, dien je te investeren in branding campagnes op landniveau.’
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid