Sterftelefoongidssterf.nl beschadigt merkreputatie Telefoongids
Zijn website sterftelefoongidssterf.nl doet afbreuk aan de reputatie van het merk zonder dat daar noodzaak voor bestaat, zo stelt De Telefoongids.
Alexander Klöpping begon de website als protest tegen het feit dat iedereen ongevraagd de Telefoongids ontvangt.
Hij vindt dat – net als eerdere initiatiefnemers van websites als stopdetelefoongids.nl - pure papierverspilling en meent dat de gidsen alleen gestuurd zouden moeten worden naar de mensen die daar expliciet om vragen, omdat veel Nederlanders geen gebruik meer maken van de papieren gids en telefoonnummers online opzoeken.
Hierdoor belanden de gidsen direct bij het oud papier en dat is zonde.
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen Huis
Sterftelefoongidssterf.nl bevat zelf geen content maar linkt door naar de afmeldpagina van de Telefoongids.
De Telefoongids valt met name over het gebruik van het woord ‘sterf’ in de domeinnaam en noemt hem onrechtmatig.
In een reactie liet Klöpping weten dat hij de Telefoongids ziet als het equivalent van maanden aan reclamefolders.
De Telefoongids valt echter niet onder deze definitie en daarom wordt hij ook bezorgd bij mensen met een Nee/Nee sticker.
Wanneer een spamboer een dergelijke actie zou uitvoeren, zou hij daarvoor worden beboet, zo stelt Klöpping.
Klöpping haalt de site pas offline als de Telefoongids stopt met het ongevraagd versturen van de Telefoongids.
De Telefoongids is niet van plan op deze eis in te gaan en dreigt met juridische stappen wanneer de site niet offline gaat.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid