Overslaan en naar de inhoud gaan

Sterftelefoongidssterf.nl beschadigt merkreputatie Telefoongids

De Telefoongids dreigt met juridische stappen tegen de ludieke actie van journalist Alexander Klöpping.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Zijn website doet afbreuk aan de reputatie van het merk zonder dat daar noodzaak voor bestaat, zo stelt De Telefoongids.

related partner content for mobile comes here

Alexander Klöpping begon de website als protest tegen het feit dat iedereen ongevraagd de Telefoongids ontvangt.
Hij vindt dat – net als eerdere initiatiefnemers van websites als - pure papierverspilling en meent dat de gidsen alleen gestuurd zouden moeten worden naar de mensen die daar expliciet om vragen, omdat veel Nederlanders geen gebruik meer maken van de papieren gids en telefoonnummers online opzoeken.
Hierdoor belanden de gidsen direct bij het oud papier en dat is zonde.

Sterftelefoongidssterf.nl bevat zelf geen content maar linkt door naar de afmeldpagina van de Telefoongids.
De Telefoongids valt met name over het gebruik van het woord ‘sterf’ in de domeinnaam en noemt hem onrechtmatig.

In een reactie liet Klöpping weten dat hij de Telefoongids ziet als het equivalent van maanden aan reclamefolders.
De Telefoongids valt echter niet onder deze definitie en daarom wordt hij ook bezorgd bij mensen met een Nee/Nee sticker.
Wanneer een spamboer een dergelijke actie zou uitvoeren, zou hij daarvoor worden beboet, zo stelt Klöpping.

Klöpping haalt de site pas offline als de Telefoongids stopt met het ongevraagd versturen van de Telefoongids.
De Telefoongids is niet van plan op deze eis in te gaan en dreigt met juridische stappen wanneer de site niet offline gaat.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in