Overslaan en naar de inhoud gaan

Starbucks stopt met verkopen cd’s

De zilveren schijfjes zijn een van de weinige niet koffie- en theegerelateerde producten die de keten verkoopt.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De beslissing om de cd’s niet langer te verkopen, nam de keten na een daling van 15 procent in de verkopen van vorig jaar.

related partner content for mobile comes here

Op cd- opruiming begint volgende maand.

Belangrijk in beleving

Starbucks meldt dat muziek zeer zeker een belangrijk element in hun retailbeleving is.

‘We blijven zoeken naar manieren om de beleving in onze winkels aan te sluiten bij de behoeften van onze consumenten.’

Starbucks eerste stappen in de muziekbusiness dateren uit 1995, in 1999 nam het muzieklabel/-keten over. 

3,6 miljoen verkochte cd’s

In 2006 zette de Starbucks nog zo&;n 65 miljoen dollar om in muziekverkoop - 3,6 miljoen verkochte cd&;s. van albums droegen ook bij aan de muziekbeleving bij Starbucks.

Die bron is dus welhaast opgedroogd.

Pick of the Week

De ;Pick of the Week&;-actie, waarbij mensen met een loyaltykaart kunnen sparen voor gratis liedjes via iTunes blijft voorlopig wel bestaan. 

Bron: &

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in