Overslaan en naar de inhoud gaan

Spaarpunten voor goed consumentengedrag

Verbeter de wereld, begin bij jezelf. Met de nieuwe NU-spaarpas beloont de milieuvriendelijke consument zichzelf met spaarpunten. Rotterdam…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Regelmatig Max Havelaar kopen, voor je verlichting kiezen voor spaarlampen, geregeld biologische groenten op tafel en je afval keurig gescheiden aanbieden bij een milieupark van Roteb, de gemeentelijke reinigingsdienst van de Maasstad. Gedrag dat resulteert in spaarpunten waarmee gratis dagkaarten voor het openbaar vervoer of kaartjes voor onder meer de bioscoop of het theater verdiend kunnen worden. Door genoeg punten te sparen heeft de consument een cadeautje, hopen deelnemende bedrijven de omzet en tevredenheid per klant te verhogen en wil de overheid het milieugedrag van de burgers een impuls geven. De consument gebruikt de spaarpunten alsof het eurocenten zijn waarmee nieuwe producten gekocht kunnen worden. ‘In de beleving van de consument zijn die producten dus cadeaus’, aldus het bureau NU-spaarpas.

related partner content for mobile comes here

De NU-spaarkaart is een initiatief van de gemeente Rotterdam, het regionale vervoersbedrijf RET, Roteb, Rabobank en adviesbureau Barataria. Het project wordt medegefinancierd door de Europese Commissie en de provincie Zuid-Holland. Als de actie een succes wordt zal het spaarprogramma in meer steden geïntroduceerd worden.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in