Overslaan en naar de inhoud gaan

Kinderen klikken het meest op banners

Kinderen blijken van alle internetgebruikers het meeste op banners te klikken, omdat ze het onderscheid niet zien tussen een banner en de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dit concludeert de Nielsen Norman Group na het observeren van surfende kinderen. Het raad ouders aan om kinderen te leren omgaan met online reclame. Voor het onderzoek werden 55 surfende kinderen van tussen de zes en elf jaar geobserveerd, meldt Emerce. De ouders hadden er toestemming voor gegeven. Waar ouderen in veel gevallen een soort blinde vlek hebben ontwikkeld voor banners, wordt de aandacht van kinderen nog sterk getrokken door de knipperende en bewegende reclame-uitingen, constateren de onderzoekers. ‘Veel ouders leren hun kinderen om te gaan met televisiereclame. Internetreclame is in deze opvoeding over het hoofd gezien, waarschijnlijk omdat ouders zelf niet klikken op banners’, aldus NNG.

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in