Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Softwarepolitie’ start Schone Lei-campagne voor ingenieurs

Vanaf deze week voert de Business Software Alliance (BSA) haar 'Schone Lei'-campagne in de ingenieursbranche. Via een aantal branche- en…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Voor de zomer richtte de BSA haar campagne op de grafische- en communicatie-industrie. Nu zijn de ingenieurs- en bouwadviesbureaus aan de beurt. Mirjam van Avezaath, woordvoerster van de BSA: ‘Uit analyse van het aantal tips over het gebruik van illegale software dat wij binnen krijgen via onder andere de BSA-Hotline, blijkt dat een relatief hoog percentage daarvan betrekking heeft op bedrijven in de bouwbranche - en dan met name de adviesbureaus. Het gaat daarbij om zo'n 10 procent van het totaal aantal tips.’

related partner content for mobile comes here

Met de 'Schone Lei'-campagne wil de BSA met name bedrijven de helpende hand reiken door middel van het verstrekken van informatie en het aanbieden van handige ‘tools’ op het gebied van softwaremanagement. Via de wordt een tweetal zogenaamde 'audit' tools aangeboden, die bedrijven helpen bij de inventarisatie van software die zij op hun PC hebben geïnstalleerd. Tevens kan men een handleiding over softwaremanagement downloaden, waarin wordt beschreven op welke manier bedrijven een goed softwarebeleid kun-nen voeren. Bedrijven kunnen ook altijd advies vragen via de gratis BSA-Hotline (0800-8998566).

Om de campagne onder de aandacht te brengen bij ingenieursbureaus, heeft de BSA contact gezocht met verschillende brancheorganisaties en beroepsverenigingen en hen gevraagd hun leden te wijzen op de campagne en de beschikbare informatie.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in