Overslaan en naar de inhoud gaan

Sikkens heeft na 27 jaar een nieuwe verpakking

De producten zo moeten visueel aantrekkelijker zijn.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Met de nieuwe verpakking wil Sikkens de vakschilders, een belangrijke groep klanten voor het merk, beter van dienst zijn.

1989

Kim Potters, marketing director, AkzoNobel Decorative Paints Nederland: ‘Onze oude verpakking dateert alweer van 1989. Met deze veranderingen spelen we in op de laatste marktontwikkelingen en op de wensen van professionele schilders. Bovendien past de nieuwe verpakking bij onze ambitie om de komende jaren flink te groeien.’

Het logo is licht aangepast. De balk boven de tekst is voorzien van afgeronde vormen wat het logo volgens Sikkens ‘iets speelser en vriendelijker maakt’. Deze vormen komen in meer communicatie-uitingen terug.

Er is extra aandacht besteed aan de communicatieve functie van de verpakking. Potters: ‘Nieuw is de technologyclaim op het label, de meest unieke eigenschap van het product. Daarnaast introduceren we een onderverdeling in vier pilaren: elegant, robuust, efficiënt en specialist.’ De iconen in de zilveren strip geven de belangrijkste kenmerken van het product weer.

Buitenlakken

Als eerste zijn de buitenlakken aan de beurt. Die zijn vanaf september in de nieuwe verpakking verkrijgbaar. Daarna gaat Sikkens gefaseerd ook andere categorieën en producten aanpassen. 

Timeline van Sikkens-vepakkingen

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in