RAB wint eigen prijs
Het lijkt misschien te neigen naar 'Wij van WC-eend, adviseren WC-eend', maar het uitroepen van de radiocommercial van de maand is gebaseerd op onafhankelijk onderzoek van marktonderzoeksbureau Ruigrok | NetPanel (N=618). De radiocommercial van RAB zelf “Stel je niets voor” met het soundlogo van Unox, werd als beste beoordeeld door de Nederlandse consument.
Om de werking van radioreclame duidelijk te maken vraagt voice-over Richard Kemper in de commercial om jezelf even niets voor te stellen… vervolgens laat RAB het soundlogo van Unox horen… Het effect is volgens RAB dat luisteraars de emoties voelen die Unox in de loop der jaren zorgvuldig heeft opgebouwd in haar communicatie onder andere met dit geluid.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaDe commercial is onderdeel van een campagne van drie commercials met ook soundlogo’s van McDonald’s en Albert Heijn.
Ondanks dat het gaat om een business-to-business commercial, wordt deze door de consument geapprecieerd. Rab: 'Vooral de jonge doelgroep en de vrouwen geven een hoge waardering.'
Liedewij Hentenaar, directeur RAB, zegt dat het vreemd voelt om in je eigen competitie te winnen. 'Maar', zegt zij, 'de onafhankelijkheid van het onderzoek laat de kracht van radioreclame zien.'
Normaliter plaatst de maandwinnaar zich voor de finale van de jaarlijkse publieksprijs maar in dit geval geeft Rab deze positie aan de nummer twee van deze maand.
Nummer twee en drie zijn 'All you can tweet' van Hi en 'Platteland' van Stichting Stop Kindermisbruik.
Klik om te vergroten:
RAB:
Hi:
Stichting Stop Kindermisbruik:
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid