Overslaan en naar de inhoud gaan

RAB wint eigen prijs

De radiocommercial die bedoelt is om radioreclame te promoten, wint de titel van beste radiocommercial van de maand maart.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het lijkt misschien te neigen naar 'Wij van WC-eend, adviseren WC-eend', maar het uitroepen van de radiocommercial van de maand is gebaseerd op onafhankelijk onderzoek van marktonderzoeksbureau Ruigrok | NetPanel (N=618). De radiocommercial van RAB zelf “Stel je niets voor” met het soundlogo van Unox, werd als beste beoordeeld door de Nederlandse consument.

related partner content for mobile comes here

Om de werking van radioreclame duidelijk te maken vraagt voice-over Richard Kemper in de commercial om jezelf even niets voor te stellen… vervolgens laat RAB het soundlogo van Unox horen… Het effect is volgens RAB dat luisteraars de emoties voelen die Unox in de loop der jaren zorgvuldig heeft opgebouwd in haar communicatie onder andere met dit geluid.

De commercial is onderdeel van een campagne van drie commercials met ook soundlogo’s van McDonald’s en Albert Heijn.

Ondanks dat het gaat om een business-to-business commercial, wordt deze door de consument geapprecieerd. Rab: 'Vooral de jonge doelgroep en de vrouwen geven een hoge waardering.'

Liedewij Hentenaar, directeur RAB, zegt dat het vreemd voelt om in je eigen competitie te winnen. 'Maar', zegt zij, 'de onafhankelijkheid van het onderzoek laat de kracht van radioreclame zien.'

Normaliter plaatst de maandwinnaar zich voor de finale van de jaarlijkse publieksprijs maar in dit geval geeft Rab deze positie aan de nummer twee van deze maand.

Nummer twee en drie zijn 'All you can tweet' van Hi en 'Platteland' van Stichting Stop Kindermisbruik.

Klik om te vergroten:

RAB:

Hi:

Stichting Stop Kindermisbruik:

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in