Overslaan en naar de inhoud gaan

Procter & Gamble verliest rechtszaak van Unilever

De Ariel Pods van Procter & Gamble (P&G) mogen van de rechter niet meer in Nederland worden verkocht.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat heeft de rechtbank in Den Haag donderdag bepaald in de rechtszaak die was aangespannen door Unilever.

related partner content for mobile comes here

De rechtbank is het eens met Unilever dat de waspods van Procter & Gamble inbreuk maken op het octrooirecht van Unilever,  producent van de wasmerken Omo en Robijn.

Binnen 7 dagen moeten de pods van Ariel uit de schappen verdwenen zijn.

Pods
Volgens de rechter komen het materiaal en de vorm van de Ariel Pods, zogenoemde 3-in-1 wasbuiltjes, in grote mate overeen met wat in het octrooi van Unilever is vastgelegd. &;Dat bij de Ariel Pods op de basiswand twee extra compartimentjes zijn aangebracht, maakt geen verschil voor het inbreukmakend karakter van het product.&;

Procter & Gamble vond dat Unilever nooit een octrooi had mogen krijgen, maar daar was de rechter het niet mee eens.

Geen verbod op tabs
De uitspraak heeft geen gevolgen voor de Ariel Tabs van P&G, die al 10 jaar op de Europese markt en een aantal jaren in Nederland te verkrijgen zijn. Unilever wilde ook hier een verbod voor, maar de rechter vond dat Unilever niet hard kon maken waarom de rechter hier snel een uitspraak over moest doen. Unilever kan wel een bodemprocedure aanspannen als het nog een verbod wil.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in