Overslaan en naar de inhoud gaan

PANL Podium en vernissage PANL Annual #21

PANL combineert de vernissage van het 21ste Jaarboek met een inhoudelijk programma over de toekomst van de toegepaste fotografie,…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Naast de vernissage van de 21ste PANL Annual staan lezingen en interviews dinsdagavond 10 juli op het programma in Pakhuis de Zwijger.
Titel: 'Podium No Limits', in vervolg op de eerdere PANL Podia ‘Photography Unplugged’ en ‘Photography Plugged’’.

related partner content for mobile comes here

De wereld van de toegepaste fotografie is veranderd en een ‘nieuw’ type fotograaf dient zich aan.
Fotografie als ‘magisch’ ambacht bestaat niet meer, er is van alles mogelijk met effecten en iedereen heeft toegang tot dezelfde digitale technieken.
Hoe groot is nog het aandeel van de fotograaf? Wie wijzen ons de weg? Welke kwaliteiten maken het verschil? Tijdens ‘Podium No Limits’ onderzoekt PANL de antwoorden en de nieuwe vragen die deze antwoorden oproepen.
De presentatie is in handen van Lars Boering (Fotografenfederatie) en Astrid Prummel (PANL-bestuurslid en adjunct-hoofdredacteur Adformatie).

Het thema ‘No Limits’ sluit ook aan op het thema van de 21ste PANL Annual met daarin al het bekroonde PANL-werk van het afgelopen jaar.
Het is ontworpen door en stond onder hoofdredactie van alias Nils Adriaans en Klarianne Roseboom.

Programmering en sprekers:

David Birkitt
David Birkitt begeleidt de carrières van vele vooraanstaande fotografen, onder wie Martin Parr, Morad Bouchakour, Jean-Pierre Khazem en Misi Park, Wassink/Lundgren. Met zijn bedrijf biedt hij een flexibele benadering van ‘creative management’ en maakt daarbij gebruik van het steeds veelzijdiger aanbod van media.

Arjan Benning
noemt zichzelf een 'blije fotograaf'. Benning: ‘Ik denk dat je als fotograaf meer moet kunnen dan vroeger. Het gaat minder om techniek en veel meer over een beeld creëren. Vroeger deden de reclamebureaus dat en de fotograaf voerde uit. Je moet kunnen interpreteren, een interpretatie geven op het concept of zelfs met een concept komen.'

Stephanie Pistel
Voordat beroepsmatig als fotograaf ging werken was zij jarenlang managing director bij reclame bureau Springer & Jacoby. Ze fotografeert wereldberoemde artiesten, reclamecampagnes en regisseert video clips.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in