NMa bekijkt prijzenslag supermarkten


Een woordvoerster van de concurrentiewaakhond zegt dat bedrijven kunnen omvallen, want ‘bij een prijzenoorlog zijn er winnaars en verliezers. We kunnen het bezit van een groot marktaandeel daardoor niet verbieden, het misbruik wel.'
Gisteren zei minister Veerman van Landbouw in de Tweede Kamer dat hij de NMa heeft gevraagd een onderzoek in te stellen. Hij reageerde daarmee op de zorg in de Kamer dat de boeren uiteindelijk de dupe worden van het gevecht om de klant.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS
De toppers Albert Heijn, Laurus en Superunie kunnen door het grote
aantal winkels dat zij vertegenwoordigen stevig onderhandelen met toeleveranciers. De NMa heeft in het verleden al vaker gekeken naar de inkoopkracht van supermarktcombinaties. Dat leidde toen niet tot de vaststelling van machtsmisbruik (ANP).
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid