Overslaan en naar de inhoud gaan

NMa bekijkt prijzenslag supermarkten

De Nederlandse Mededingingsautoriteit NMa zegt de prijzenslag bij de supermarkten op de voet te volgen. Er wordt gekeken naar de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Een woordvoerster van de concurrentiewaakhond zegt dat bedrijven kunnen omvallen, want ‘bij een prijzenoorlog zijn er winnaars en verliezers. We kunnen het bezit van een groot marktaandeel daardoor niet verbieden, het misbruik wel.'

related partner content for mobile comes here

Gisteren zei minister Veerman van Landbouw in de Tweede Kamer dat hij de NMa heeft gevraagd een onderzoek in te stellen. Hij reageerde daarmee op de zorg in de Kamer dat de boeren uiteindelijk de dupe worden van het gevecht om de klant.

De toppers Albert Heijn, Laurus en Superunie kunnen door het grote
aantal winkels dat zij vertegenwoordigen stevig onderhandelen met toeleveranciers. De NMa heeft in het verleden al vaker gekeken naar de inkoopkracht van supermarktcombinaties. Dat leidde toen niet tot de vaststelling van machtsmisbruik (ANP).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in