Overslaan en naar de inhoud gaan

Ook Lidl mengt zich in prijzenslag

Lidl lijkt zich ook te mengen in het prijzengeweld, nu de ‘goedkope’ supermarktketen in De Telegraaf adverteert met aanbiedingen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Lidl verkoopt geen A-merken, maar heeft vanmorgen wel een paginagrote advertentie in De Telegraaf. De supermarktketen adverteert doorgaans via folders.

related partner content for mobile comes here

De prijzenslag in de supermarkten kost de ketens op jaarbasis tussen de 500 en 600 miljoen euro winst. Sommige ondernemers verdienen inmiddels niets meer, zegt supermarktdeskundige Gerard Rutte. De kans is groot dat er banen geschrapt worden, verwacht hij. De supermarktoorlog barstte vorige week los toen Albert Heijn de prijzen van duizend producten verlaagde. Deze week gaat de strijd onverminderd door met nieuwe prijsverlagingen.

De supermarkten kunnen op verschillende manieren het verlies in de winstmarge opvangen. Het snijden in het personeelsbestand is volgens Rutte waarschijnlijk. Verder kunnen de supermarkten de leveranciers onder druk zetten om de prijs van de producten te verlagen. Nutricia, producent van babyvoeding, is daar in ieder geval niet toe bereid. ‘Wij steken veel geld in onze producten. Daar moeten de supermarkten voor betalen', aldus een woordvoerster. Het frisdrankenconcern Coca-Cola wil wegens de prijzenoorlog samen met zijn klanten de kosten van de logistiek verlagen, aldus een woordvoerster tegen het ANP.

De huidige prijzenslag onder supermarkten tast de voorspelde winstgroei van Schuitema (C1000) voor dit jaar niet aan. Nog niet, want de onderneming hield gisteren bij de publicatie van negenmaandscijfers wel een slag om de arm: de prijzenoorlog mag de komende maanden niet verder verhevigen of langer duren dan verwacht.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in