
Tot voor kort werden 50-plussers in reclame vrijwel genegeerd. De angst dat hun producten met ‘oud’ geassocieerd zouden worden, overheerste onder marketeers. Maar zo langzamerhand dringt in de marketing- en reclamewereld het besef door, dat deze groeiende, zeer kapitaalkrachtige doelgroep niet langer genegeerd kan worden. Steeds vaker duikt de oudere dan ook op in reclame, al is het nog te vaak in achterhaalde, stereotypische rollen. Want ook de senior zelf is veranderd: mensen leven niet alleen langer, maar worden ook ánders oud dan vroeger. Moderne senioren consumeren en experimenteren graag. Ze zijn levens- en reislustig, hechten aan kwaliteit, zijn trouwe merkgebruikers, maar ook bereid te wisselen, goed geïnformeerd en staan steeds opener voor nieuwe media. Kortom, het imago van een levensfase van teruggetrokkenheid, passiviteit en zelfgenoegzaamheid is achterhaald. Hoogste tijd dat reclamemakers ook dát gaan inzien.
Bron: Marketingjournal
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee