Overslaan en naar de inhoud gaan

VoIP laat meeste Europeanen koud; breedband lauw

Ondanks de hype rond VoIP en Skype, heeft 70 procent van de West Europeanen er nog nooit van gehoord. Dat blijkt uit onderzoek van…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Slechts één procent van de West Europeanen gebruikt VoIP (Voice over Internet Protocol) als belangrijkste manier om vanuit huis te bellen. En weliswaar zegt 35 procent geïnteresseerd te zijn in triple play via breedband (spraak, tv en data), maar slechts vijf procent gebruikt het op dit moment. Wel zijn er behoorlijke verschillen tussen de landen.
Zo heeft in Engeland 76 procent nog nooit van VoIP gehoord (het hoogste percentage in de survey), en in Zweden 52 procent (het laagste percentage). De Nederlandse consument toont zich het meest enthousiast om VoIP te gaan gebruiken; de Spaanse het minst. Slechts 0,1 procent van de Britse consumenten gebruikt VoIP, tegen drie procent van de Italiaanse. De Franse breedbandgebruiker toont zich meer geïnteresseerd dan andere Europeanen wanneer VoIP gebundeld wordt met internettoegang en andere diensten zoals videotelefonie.

related partner content for mobile comes here

Triple play heeft in Italië een penetratie van slechts één procent, vergeleken met acht procent in Frankrijk en tien procent in Engeland. Van de Engelse consumenten is 22 procent potentieel geïnteresseerd, in Frankrijk is dat 47 procent. De Nederlandse consument wordt het meest gemotiveerd door korting en betere kwaliteit. Voor 51 procent van de Fransen klinkt het aantrekkelijk om nog maar één rekening te krijgen; voor de Duitsers is dat 31 procent.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in