Overslaan en naar de inhoud gaan

Mobiele strategie mist bij meeste bedrijven

Bijna 60 procent van de bedrijven heeft nog geen mobiele strategie, of deze bevindt zich nog in een zeer vroeg stadium. Zo zegt Forrester…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Forrester in hoeverre bedrijven bezig zijn met het ontwikkelen en/of implementeren van een mobiele strategie. Het bureau ondervroeg hiertoe 200 bedrijven die wereldwijd opereren (40 procent uit Europa, 40 procent uit de VS en 20 procent elders). Het blijkt dat de meeste bedrijven geen idee hebben hoe ze een mobiele strategie moeten implementeren. 57 procent van de organisaties heeft of helemaal geen strategie, of staat aan het begin van de implementatie ervan. 10 procent zegt een –werkende- mobiele strategie te hebben, daarvan heeft een derde al meer dan jaar een strategie ontwikkeld.

related partner content for mobile comes here

Overige bevindingen:

- Merken in media, reizen en financiële diensten hebben het meest waarschijnlijk een goed ontwikkelde mobiele strategie

- Mobiel wordt gezien als een manier om klantenbinding, - tevredenheid en loyaliteit te creëren. Niet als een manier om direct inkomsten te genereren. 52 procent noemt klantenbinding als eerste doel.

- Bijna eenderde van de bedrijven heeft niet 1 iemand speciaal in dienst voor ontwikkeling van de mobiele (consumenten)strategie. 46 procent heeft een of meerdere mensen full time in dienst voor dit doel.

- 70 procent wil het mobiele budget verhogen in 2011, 1 op de 4 bedrijven is van plan het bedrag te verdubbelen of te verdrievoudigen.

‘Bedrijven proberen wel een kwaliteitsslag te maken en een visie voor de toekomst te ontwikkelen, maar de meeste slagen er nog niet in om hun doelen te stellen, aan de hand daarvan de kosten te alloceren en de resultaten te meten’, aldus Forrester.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in