Mobiele strategie mist bij meeste bedrijven
Forrester onderzocht in hoeverre bedrijven bezig zijn met het ontwikkelen en/of implementeren van een mobiele strategie. Het bureau ondervroeg hiertoe 200 bedrijven die wereldwijd opereren (40 procent uit Europa, 40 procent uit de VS en 20 procent elders). Het blijkt dat de meeste bedrijven geen idee hebben hoe ze een mobiele strategie moeten implementeren. 57 procent van de organisaties heeft of helemaal geen strategie, of staat aan het begin van de implementatie ervan. 10 procent zegt een –werkende- mobiele strategie te hebben, daarvan heeft een derde al meer dan jaar een strategie ontwikkeld.
Overige bevindingen:
Vacatures
Accountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
Spotta- Merken in media, reizen en financiële diensten hebben het meest waarschijnlijk een goed ontwikkelde mobiele strategie
- Mobiel wordt gezien als een manier om klantenbinding, - tevredenheid en loyaliteit te creëren. Niet als een manier om direct inkomsten te genereren. 52 procent noemt klantenbinding als eerste doel.
- Bijna eenderde van de bedrijven heeft niet 1 iemand speciaal in dienst voor ontwikkeling van de mobiele (consumenten)strategie. 46 procent heeft een of meerdere mensen full time in dienst voor dit doel.
- 70 procent wil het mobiele budget verhogen in 2011, 1 op de 4 bedrijven is van plan het bedrag te verdubbelen of te verdrievoudigen.
‘Bedrijven proberen wel een kwaliteitsslag te maken en een visie voor de toekomst te ontwikkelen, maar de meeste slagen er nog niet in om hun doelen te stellen, aan de hand daarvan de kosten te alloceren en de resultaten te meten’, aldus Forrester.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid