Overslaan en naar de inhoud gaan

Metrixlab fuseert met Japanse Macromill

Nieuw internationaal onderzoeksbureau telt 1500 medewerkers.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het nieuwe bedrijf wordt geleid door Han de Groot (42), mede-oprichter en ceo van Metrixlab, en Katsumi Konishi. Waarbij De Groot baas blijft over Europa,en Konishi het verre oosten zal doen. Jan Willem Gerritsen, mede-oprichter Metrixlab en voorheen COO, runt de onderzoeksbusiness in de Verenigde Staten.

related partner content for mobile comes here

De fusie betekent wel dat de naam Metrixlab verdwijnt; de nieuwe onderneming opereert onder de naam Macromill.

In 2012 realiseerde MetrixLab een omzet van 40 miljoen euro. De nettowinst bedroeg 5,4 miljoen.

Metrixlab werd voor de deal gewaardeerd op 170 miljoen dollar, Macromill op een half miljard.

Het nieuwe bedrijf zegt klanten te bedienen in meer dan 80 landen en 27 kantoren, met een omzet van 300 miljoen dollar.

Metrixlab-investeerders Bodo Douqué, Hubert Deitmers en Joop van den Ende hebben hun aandeel in Metrixlab verkocht

De Groot wil met de nieuwe groep snel uitbreiden, zowel autonoom als via overnames. Nieuwe kantoren worden geopend in Zuidoost-Azië, het Midden-Oosten en Rusland. 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in