Overslaan en naar de inhoud gaan

Marcel Koning Hoofd Communicatie EO

Drs. Marcel Koning (33) is per 1 november 2007 het nieuwe Hoofd Communicatie van de Evangelische Omroep (EO).
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In zijn nieuwe functie is hij verantwoordelijk voor advisering en uitvoering van het imagobeleid van de EO, het managen van de afdeling Communicatie, woordvoering en relatiebeheer. Koning heeft sinds 1999 meerdere functies gehad binnen de EO. Hij was coördinator van de politieke redactie EO 2Vandaag en later EO-Netwerk. Tot voor kort was hij werkzaam als eindredacteur van events als de EO-jongerendag.

related partner content for mobile comes here

Door in de functie van Hoofd Communicatie te stappen, maakt hij een opvallende switch van journalistiek naar communicatie. Een bewuste keuze? “Ik heb het altijd boeiend gevonden om kennis te nemen van mensen die anders denken dan ik. Maar door de jaren heen heb ik zelf ook een mening en visie ontwikkeld die ik naar buiten wil brengen. Ik wil meedoen in het debat en niet alleen vanaf de zijlijn beschouwen.” Koning ziet het als een uitdaging om in zijn nieuwe functie de missie van de EO, namelijk mensen bereiken met het Evangelie van Jezus Christus, handen en voeten te geven. “Ergens van overtuigd zijn en anderen daarin meekrijgen, daar houd ik van,” aldus Koning.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in