Overslaan en naar de inhoud gaan

Klantgerichtheid: luister en wees oprecht

Het vakblad Fast Company heeft prijzen uitgereikt aan bedrijven die hun klanten werkelijk op de eerste plaats zetten.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Want bijna iedereen bewijst lippendienst aan klantgedreven marketing, maar wie doet het nou echt? En consequent? De hotelketen Fairmont Hotels viel in de prijzen, omdat de medewerkers weten wat hun klanten willen. Ze zijn dan ook geselecteerd op empatisch vermogen. En als ze eenmaal aangenomen zijn, mogen ze op kosten van de baas eerst ‘ns logeren in andere hotels, om zo te ervaren wat het is om hotelgast te zijn. En hoe belangrijk service is. Die aanpak werkt.

related partner content for mobile comes here

Bij de bank Wachovia worden alle medewerkers uitgebreid beoordeeld door klanten. Op grond daarvan werd sommige bankemployees geadviseerd niet zozeer vriendelijk te zijn in hun klantcontacten, maar vooral oprecht. En om hun tempo omlaag te schroeven, en meer ruimte te geven aan goed luisteren naar de klant. Wachovia staat sinds 2001 bovenaan in de American Customer Satisfaction Index.

Bron: Fast Company

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in