Overslaan en naar de inhoud gaan

Commerciële regioradio in stijgende lijn

De commerciële regionale radiozenders continueren in de meest recente CLO-rapportage voor de vijfde maal een groei van het marktaandeel.…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De zenders City FM en Rebecca FM, die hun format onlangs wijzigden in Classic Rock, waren volgens verkoopmaatschappij CRN aanjagers van de groei in deze doelgroep. Beide radiozenders zagen hun weekbereik stijgen met respectievelijk 15 en 29 procent.

related partner content for mobile comes here

CRN meldt ‘uiterst tevreden’ te zijn over de ontwikkelingen, omdat ook de totale groep luisteraars van 20 tot 35 jaar een stijging vertoont: van 3,9 naar 4,6 procent.

Jan Lagrouw: ‘De ene groep zenders is wat sterker in de mannen en zenders als Radio Limburg, Hot Radio en Radio 8FM halen goede resultaten bij de vrouwen waardoor CRN als totaal steeds sterker wordt in deze doelgroep. Het streven is om dit jaar, waarin onze zenders keihard hebben geknokt om hun sterke positie te heroveren, boven de 5 procent af te sluiten.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in