Commerciële regioradio in stijgende lijn
De zenders City FM en Rebecca FM, die hun format onlangs wijzigden in Classic Rock, waren volgens verkoopmaatschappij CRN aanjagers van de groei in deze doelgroep. Beide radiozenders zagen hun weekbereik stijgen met respectievelijk 15 en 29 procent.
CRN meldt ‘uiterst tevreden’ te zijn over de ontwikkelingen, omdat ook de totale groep luisteraars van 20 tot 35 jaar een stijging vertoont: van 3,9 naar 4,6 procent.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaJan Lagrouw: ‘De ene groep zenders is wat sterker in de mannen en zenders als Radio Limburg, Hot Radio en Radio 8FM halen goede resultaten bij de vrouwen waardoor CRN als totaal steeds sterker wordt in deze doelgroep. Het streven is om dit jaar, waarin onze zenders keihard hebben geknokt om hun sterke positie te heroveren, boven de 5 procent af te sluiten.’
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid